تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۶۹۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
/نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز/
جشنواره ملی تئاتر اهواز با تمام قدرت در سال‌های آینده برگزار می‌شود
جشنواره ملی تئاتر اهواز با تمام قدرت در سال‌های آینده برگزار می‌شودمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به طور قطع جشنواره ملی تئاتر اهواز با تمام قدرت در سال‌های نیر آینده برگزار خواهد شد و در شکل‌گیری و گسترش آن هیچ تردیدی وجود ندارد. 

محمد جوروند با بیان این که مدت‌ها بود جای خالی جریان تئاتری و نمایشی خوب در استان خوزستان احساس می‌شد اظهار کرد: ما در ابتدا طرحی را تعریف کردیم مبنی بر این‌ که جشنواره‌ای در حوزه تئاتر در استان خوزستان و در اهواز اجزا شود تا نگاه‌ها را یک بار دیگر به استان خوزستان معطوف کند. 

او با اشاره به چگونگی شکل‌گیری نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز ادامه داد: به همین منظور فراخوانی را با محور و موضوع نفت و موضوعاتی که مرتبط با خوزستان هستند مانند خاک، آب و انرژِی در سطح کشور منتشر کردیم که بعد از آن نزدیک به 110 متن برای ما ارسال شد و در نهایت 23 متن مورد پذیرش و تایید هیات بازبین جشنواره قرار گرفت. 

وی تاکید کرد: همین که ذهنیت نویسندگان تئاتری به سمت موضوعاتی با محور خوزستان متمرکز شود برای ما پیروزی بزرگی به شمار می‌آید. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نقش جشنواره‌ها در ارتقای کیفیت تئاتر بیان کرد: مراودات و ارتباطات بین هنرمندان تئاتر و نیز جلسات نقد و بررسی می‌توانند در این امر موثر باشند و انگیزه ایجاد ‌کنند تا تئاتر خوزستان گام محکم و بلندی را در مسیر رویداد‌های بزرگ نمایشی در سطح کشور و منطقه بردارد. 

جوروند با اشاره به سالن‌های اجرای نمایش در اهواز بیان کرد: با اضافه شدن هفت پلاتویی که در دست ساخت است نزدیک به 1200 نفر به گنجایش سالن‌های نمایش اهواز اضافه خواهد شد که این موضوع می‌تواند به لحاظ سخت‌افزاری کیفیت جشنواره تئاتر اهواز را تا حد زیادی افزایش دهد. 

وی همچنین درمورد تخریب تدریجی خانه هنرمندان توسط پیمانکار آن اظهار کرد: چنین موضوعی مطرح نیست چون این ساختمان توسط بخش خصوصی و با همت هنرمندان در حال ساخته شدن است و ما نمی‌توانیم در آن هزینه دولتی انجام دهیم. از این رو، به دنبال پیدا کردن راهکاری هستیم تا از اعتبارات تملک و دارایی‌ها هزینه‌هایی را برای اتمام این پروژه خرج کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار