تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۰۸۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری آبادان:
وضعیت کشاورزی و نخیلات آبادان نگران کننده است
سرپرست فرمانداری آبادان با بیان اینکه از پنج میلیون نخل این شهرستان 2.5 میلیون نخل به دلیل کم آبی در حال خشک شدن هستند گفت: وضعیت کشاورزی و نخیلات آبادان نگران کننده است و باید چاره اندیشی شود.

سیدزین العابدین موسوی شنبه در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان اظهار داشت: قبل از جنگ تحمیلی 9 میلیون اصله نخل خرما در آبادان وجود داشت که از این تعداد چهار میلیون اصله از بین رفت و آثار آنها تاکنون نمایان است.

موسوی، خشک شدن نخیلات را از بی تدبیری مسئولان در زمان بسیار دور دانست و گفت: با وجود بزرگترین رودخانه های پر آب کشور در خوزستان و منطقه آبادان چرا باید نخیلات این منطقه خشک شوند این بی تدبیری مربوط به امسال نیست.

وی در ادامه گفت: در بازدید میدانی از روستاهای بخش مرکزی و اروندکنار با صحنه های بسیار نامطلوب کشاورزی و دامداری این شهرستان مواجه شدیم.

موسوی افزود: مسئولان زمان زیادی برای رفع مشکلات شوری آب و بحران آب در سال های گذشته داشتند و می بایست در آن زمان برنامه ریزی منسجم انجام می شد.

وی آبرسانی از طرح غدیر به شهر آبادان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در هفته دولت برای آبرسانی از آب غدیر اقدامات خوبی انجام شده است.

 قانون مناطق آزاد باید در محدوده آبادان عملی شود

سرپرست فرمانداری آبادان گفت: آیین نامه ها، بخشنامه و قوانین و مقررات منطقه آزاد اروند در محدوده آبادان باید اجرایی شود و دستگاههای اجرایی باید طبق قوانین منطقه اروند عمل کنند.

موسوی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی در آبادان نباید وابسته به سرزمین اصلی باشند گفت: دستگاههای اجرایی بر اساس قوانین مناطق آزاد باید کار اجرایی خود را انجام دهند.

وی از انباشت کالا در گمرک آبادان انتقاد کرد و گفت: هیچ کالایی نباید در انبارهای بندر معطل بماند و باید روند صادرات و واردات در این منطقه رونق پیدا کند.

موسوی اظهار داشت: هر کالایی در منطقه آزاد اروند و محدوده آبادان وارد می شود قاچاق نیست و این کالا در هنگام خروج از گیت های منطقه آزاد باید کنترل شود.

وی در بخش دیگری با انتقاد از وضعیت نامناسب بازار منطقه گفت: تنظیم بازار و نظارت بر قیمت کالاها ضعیف است و نیاز به عزم جدی مسئولان ذیربط است.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دوران مدیریت شهیدان رجایی و باهنر دوران کوچکی بود اما بهترین الگو برای حاکمیت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام علی ابراهیم پور با بیان اینکه مسئولان ساده زیستی و خدمات رسانی به مردم در کارنامه خود داشته باشند، گفت: ظرفیت های زیادی برای حل مشکلات مردم در آبادان وجود دارد و مسئولان باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را بکنند.

وی اظهار داشت: مردم ولایت مدار و معتقد به امیرالمومنین(ع) هستند و سختی ها تحمل می کنند بنا بر این نباید از ولایت مداری مردم سوء استفاده کرد.

حجت الاسلام ابراهیم پور، دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم را لازم و ضروری دانست و گفت: مسئولان به بهانه هفته دولت در بین مردم حضور یابند و مسایل و مشکلات آنها را از نزدیک رصد کنند.

وی از حضور کمرنگ برخی از مسئولان در نماز جمعه آبادان انتقاد کرد و گفت: تنها 2درصد مسئولان دستگاههای اجرایی آبادان در نماز جمعه شرکت می کنند.

راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان با 3.5 میلیارد دلار 

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان را 3.5 میلیارد دلار بیان کرد و گفت: فاز دوم پالایشگاه آبادان در حال اجراست و با توجه به اینکه قیمت ارز به شدت افزایش یافته و برای جذب اعتبار 3.5 میلیارد دلار اعتبار باید تلاش کنیم.

عامر کعبی در بخش دیگر به مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: پنج میلیون اصله نخل به دلیل شور شدن آب در معرض نابودی هستند و در این راستا باید چاره اندیشی شود.

بخشدار اروندکنار نیز در این نشست با اشاره به اجرای 13 میلیارد ریال پروژه های عمران شهری در این بخش گفت: طرح های عمرانی نیز در سطح دهیاری های این بخش نیز با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده در زمینه روکش آسفالت معابر روستایی، لایروبی انهار و تکمیل پروژه های نیمه تمام اجرا شده است.

ادیب مهاوی اظهار داشت: نظارت مستمر بر توزیع آب تانکرهای آبرسان و احداث سکوها ویژه مخازن آب در سطح 52 روستا و بازدیدهای میدانی ، رصد موارد و مسایل اجتماعی به خصوص پی گیری مصوبات شوراها ، برگزاری جلسات با صیادان، گمرک و بندر از اولویت های کاری در بخشداری اروندکنار است.

بخشدار مرکزی آبادان در این نشست از بهره برداری 14 پروژه عمران روستایی در هفته دولت خبر داد و گفت: 14 پروژه عمران روستایی در زمینه بهسازی، زیرسازی و آسفالت معابر در 12 روستای بخش مرکزی آبادان در هفته دولت بهره برداری می رسد.

بتول سعیدی زاده افزود: پروژه های عمران روستایی با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده اجار شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار