تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاونت بهره‌برداری شرکت توزیع برق اهواز:
هیات‌های مذهبی نکات ایمنی را در ایام محرم رعایت کنند
معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نکات ایمنی را در ایام محرم رعایت کنند، گفت: از هیات و دسته‌های عزاداری درخواست داریم تا در ایام محرم و صفر از نزدیک شدن به شبکه برق جدا خوداری کنند تا شاهد حوادث برق گرفتگی نباشیم. 

سعید آقایی اظهار کرد: در مراسم ماه محرم هیات‌ها و دسته‌های عزاداری باید از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط برق برای برپایی تکایا و ایستگاه‌های پذیرایی ازعزاداران خودداری کنند. 

وی ادامه داد: از آنجا که نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می‌شود، هیات‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد از تاسیسات برق رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری کنند. 

معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به نحوه تامین برق هیات‌های مذهبی عنوان کرد: مسئولان هیات‌ها می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کنند. 

آقایی تصریح کرد: اعضا و یا مسئولان هیات‌های مذهبی ازهرگونه دخالت غیر مجاز در تاسیسات برق رسانی و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق پرهیز کنند تا شاهد خطرات احتمالی در این زمینه نباشیم.

وی گفت: باید تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی نظیر سیم، کابل و تابلو‌های برقی قبل از شروع  مراسم عزاداری توسط مسئولان هیات به دقت بازرسی شوند. 

معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: مسئولان باید با محفوظ نگه داشتن اتصالات کابل‌ها و فیوز وسایل برقی از قرار گرفتن آن‌ها در معرض عموم به ویژه کودکان جلوگیری کنند. 

آقایی اظهار کرد: عزاداران، درزمان وقوع هرگونه حادثه احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره‌های برق پیگیری و یا از طریق شماره ۱۲۱به اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار