تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۷۲۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال در مجموع 669 نفر در آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان پذیرفته شده‌اند. 

جمال حیدری اظهار کرد: در مجموع امسال شش هزار و 203 نفر در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان ثبت‌نام کرده بودند که در نهایت 669 نفر شامل 350 دانش‌آموز دختر و 319 دانش‌آموز پسر در این آزمون در 12 مدرسه استعدادهای درخشان متوسطه اول در استان پذیرفته شدند.

وی افزود: براساس روال هر سال 1،5 درصد کل دانش‌آموزان پایه ششم در مناطق در آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته می‌شوند. با توجه به کاهش آمار دانش‌آموزان تاحدی پذیرش امسال ما نیز کاهش داشته است. 

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در سال‌های گذشته محتوی آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شامل مطالبی برای سنجش استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی دانش‌آموزان بود اما امسال این آزمون به شکل دیگری برگزار شد و دانش‌آموزان در این آزمون براساس سنجش هوش پذیرفته شدند.

حیدری خاطرنشان‌کرد: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این آزمون از 24 تا 31 شهریورماه انجام می‌شود و زمان مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام، باید کارنامه پایه پنجم و ششم ابتدایی، مدارک هویتی و پرینت نتیجه پذیرش همراه باشد.

وی افزود: کسانی که به نتیجه آزمون خود معترض هستند نیز می‌توانند از طریق این آدرس hoosh.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار