تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۷۲۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه هزار و 244 حلقه لاستیک در خوزستان توزیع شد
 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و جاده ای خوزستان گفت: سه هزار و 244 حلقه لاستیک در بین خودروهای سبک و سنگین حمل و نقل جاده ای در خوزستان توزیع شد.

یوسف عابدینی روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت این استان بیان کرد: سهمیه لاستیک برای خودروهای سبک و سنگین حمل و نقل جاده ای در تیر امسال به خوزستان تعلق گرفت که در اهواز، آبادان ، خرمشهر، بهبهان و دزفول توزیع شد.

وی با بیان اینکه 12 هزار لاستیک برای خودروهای حمل و نقل جاده ای در خوزستان نیاز داریم گفت: 14 هزار و 500 خودرو سبک و سنگین در خوزستان کار حمل و نقل جاده ای را انجام می دهند.

عابدینی با اشاره به اینکه این لاستیک ها به خودروهایی تعلق می گیرد که کارت هوشمند دارند افزود: حواله تحویل لاستیک به رانندگان داده شده اما حدود 2 هفته است که هیچ لاستیکی برای توزیع بین آنها وجود ندارد.

** شناسایی 18 شرکت متخلف تامین کننده نهاده های دام و طیور 

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان نیز در این نشست گفت: 18 شرکت متخلف در خصوص تامین نهاده های دام و طیور خوزستان شناسایی شده که دفتر کار بیشتر این شرکت ها در خارج استان است و هنوز آدرسی از این شرکت ها برای برخورد قانونی با آنها در دست نیست. 

علی محمد رحمانی افزود: پرونده تخلف سنگین این شرکت های وارد کننده نهاده های دام و طیور، در دست پیگیری است. 

وی در ادامه نشست با اشاره به سهمیه تامین لاستیک خودروهای سبک و سنگین حمل و نقل در خوزستان گفت: سهم خوزستان در کشور در تامین لاستیک خودرو 3.8 درصد بود که با رایزنی صورت گرفته این سهمیه به هفت درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه روزانه تقریبا سه هزار درخواست تامین لاستیک از سوی صاحبان خودروها داریم ادامه داد: تقاضای تامین 14 هزار لاستیک را برای خوزستان داریم. 

** قم و اصفهان بیشترین خریداران دام زنده 

کارشناس مسئول سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز این نشست بیان کرد: باید در خرید دام زنده و تامین گوشت گرم در خوزستان با سرعت عمل بیشتری وارد و برنامه ریزی داشت چراکه استان های مثل قم و اصفهان بیشترین تقاضا و استقبال را برای خرید دام زنده دارند. 

رحمان ناصریان افزود: در یک هفته گذشته قیمت دام زنده در خوزستان از کیلویی 240 هزار ریال به 300 هزار ریال افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: برای حل مشکل گرانی گوشت در خوزستان باید در ابتدا مشکل تامین گوشت این استان را حل کرد؛ اگر گوشت به اندازه نیاز تامین شود کنترل قیمت در بازار آسان تر انجام می شود. 

ناصریان گفت: برای قیمت گذاری باید از اتحادیه ها کمک گرفته شود زیرا در گذشته اتحادیه ها در بازار گوشت توزیع می کردند و مشکلی در کنترل قیمت گوشت نداشتیم. 

** تشکیل کمیته قیمت گذاری درخوزستان 

مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت:با توجه به وضعیت فعلی قیمت ها در بازار برای کنترل قیمت لازم است که کمیته قیمت گذاری در خوزستان تشکیل شود. 

امید بن عباس افزود: باید به صورت هفتگی قیمت ها در بازار رصد شود این می تواند در کنترل قیمت ها در بازار بسیار تاثیر گذارباشد. 

وی درادامه گفت: سامانه جامع تجارت راه اندازی شده که سهمیه ی تعلق گرفته و ارسال شده کالاها به استان ها، در این سامانه ثبت می شود، و سهمیه لاستیک خوزستان نیز باید در این سامانه شفاف مشخص شود. 

** تعدیل قیمت نهاده ها برکنترل قیمت گوشت موثر است

محمد مشکورزادهمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: تعدیل قیمت نهاده های دامی در کنترل قیمت دام و گوشت موثر است و باید برای کنترل قیمت گوشت قیمت نهاده ها را کنترل کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار