تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۳۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی از وضعیت بازار ارز / اهواز، دلار چند؟
با روند نزولی که قیمت دلار از روز گذشته به خود گرفته است، بسیاری از مردم اهواز برای فروش دلارهای خود، به صرافی‌ها و دلالان هجوم آورده‌اند و قصد فروش دارند. این موضوع در حالی است که اختلاف قیمت میان خرید و فروش دلار در بازار اهواز بیش از 4 هزار تومان است. سقوط قیمت ارز در سراسر کشور باعث شده تا مردم اهواز نیز برای فروش دلارهای خانگی خود به بازار مراجعه کنند. 

شهروندان اهوازی با مراجعه به خیابان 24 متری اهواز که مرکز صرافی‌ها و محل حضور دلالان برای خرید و فروش ارز است، به دنبال آن هستند تا دلارهایی که در دست دارند را با قیمت هرچه بالاتر و به سرعت به فروش برسانند. در این راستا با حضور در خیابان 24 متری اهواز با تعدادی از دلالان، فروشندگان خانگی دلار و صرافی‌ها در خصوص آخرین وضعیت بازار دلار گفت‌وگو کردیم.

یکی از دلالان حاضر در خیابان 24 متری اهواز گفت: دلاری برای فروش ندارم اما هرچه قدر دلار داشته باشید را با قیمت 10 هزار تومان از شما خریداری می‌کنم. دیروز قیمت دلار حدود 14 تا 15 هزار تومان بود اما امروز دلار بیشتر از 10 هزار تومان خریداری نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر دلار داشته باشم با قیمت 10 هزار و 500 تومان می‌فروشم اما دلاری ندارم که بخواهم آن را بفروشم. شرایط بازار به شکلی است که قیمت دلار لحظه‌ای پایین می‌آید و اگر دو ساعت دیگر مراجعه کنید، شاید قیمت دلار کمتر از 8 هزار تومان شود.

حضور مردم در خیابان 24 متری اهواز بسیار زیاد بود و این موضوع ترافیک بسیار سنگینی را در طول این خیابان به وجود آورده بود. بسیاری از مردم در این بازار در حال دریافت مزنه‌ای برای خرید و فروش دلار بودند تا تصمیم‌گیری کنند که می‌خواهند دلارهای خانگی خود را به فروش برسانند یا خیر. 

یکی از فروشندگان خانگی دلار گفت: 500 دلار دارم که می‌خواهم همه آن را به فروش برسانم اما قیمتی که به من گفته می‌شود بسیار پایین است. چند دلال به من گفته‌اند که هر دلار را از من حدود 8 هزار تومان خریداری می‌کنند اما من زمانی که این 500 دلار را خریداری کردم، قیمت هر دلار حدود 20 هزار تومان بود.

وی افزود: اگر بخواهم دلارهایی که با قیمت 20 هزار تومان را خریداری کرده‌ام، به قیمت 8 هزار تومان بفروشم بسیار ضرر می‌کنم. به من می‌گویند که قیمت دلار به سرعت در حال کاهش است و من با توجه به این شرایط دلارهایم را امروز به هر قیمتی می‌فروشم.

در ادامه یکی دیگر از فروشندگان دلار در بازار اظهار کرد: یکی از دلا‌ل‌ها به من گفته که اگر بالای هزار دلار داشته باشم، هر دلار را با قیمت 10 هزار تومان از من خریداری می‌کند. می‌خواهم دلارهایی که در اختیار دارم را بفروشم زیرا قیمت ثانیه‌ای پایین می‌آید و اگر ارزان‌تر بشود، بسیار متضرر می‌شوم.

این فروشنده بیان کرد: دلالان در این وضعیت به دنبال سود خود هستند، اما آن‌ها نیز ضرر می‌کنند چون پیش از این که قیمت دلار بالا بود آن‌ها دلارها را جمع کرده‌اند و اکنون حاضر به فروش نیستند چون ضرر فراوان می‌کنند. 

علی رغم این‌که در خیابان 24 متری اهواز جای سوزن انداختن نبود و همه مردم برای خرید و فروش دلار در بازار حضور داشتند، اما صرافی‌هایی که در این محل بودند در حالت نیمه تعطیل قرار داشتند و دلار معامله نمی‌کردند. 

یکی از صرافی‌های خیابان 24 متری اهواز گفت: با توجه به این‌که قیمت مشخصی برای دلار وجود ندارد، ما دلار معامله نمی‌کنیم. در بازار هر شخصی برای خود یک قیمت می‌گوید و با این وضعیت ما نمی‌توانیم خرید و فروش دلار داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرایط بازار به شکلی است که اصلا نمی‌توانیم خرید و فروش دلار داشته باشیم. تا زمانی که قیمت دلار مشخص نشود ما خرید و فروش دلار انجام نخواهیم داد.

یکی دیگر از صرافی‌های خیابان 24 متری اهواز عنوان کرد: ما فقط دلار می‌فروشیم و قیمت هر دلار نیز 14 هزار تومان است اما از مردم دلار خرید نمی‌کنیم. قیمت دلاری که مردم می‌گویند متفاوت است و هر کسی یک قیمت را مطرح می‌کند.

وی بیان کرد: تا زمانی که قیمت دلار یک قیمت ثابت و مشخصی نشود و شرایط به این شکل ادامه داشته باشد، از مردم دلار خرید نمی‌کنیم. امروز با توجه به شرایطی که وجود دارد هر دلار را با قیمت 14 هزار تومان می‌فروشیم.

دلال دیگری گفت: من فقط خریدار دلار هستم و اصلا حاضر به فروش دلار نیستم. دیروز دلار را قیمت 18 هزار تومان خرید کرده اما امروز دلار به زیر 10 هزار تومان رسیده و به این علت اصلا حاضر به فروش دلار نیستم.

وی افزود: اگر دلاری برای فروش دارید، هر دلار را با قیمت 9500 تومان از شما خریداری می‌کنم. وضعیت به شکلی است که اگر چند دقیقه‌ای دیگر مراجعه کنید، ممکن است قیمت دلار به کمتر از 9000 تومان نیز برسد. دلار لحظه‌ای پایین می‌آید و هر کسی که قصد فروش دارد باید هرچه سریعتر دلارهای خود را بفروشد.

یکی دیگر از دلالان که دلار برای فروش داشت، عنوان کرد: دلار برای فروش دارم و هر دلار را با قیمت 14 هزار تومان می‌فروشم. اما اگر می‌خواهید دلار از شما خرید کنم، هر دلار را با قیمت 10هزار تومان از شما خریداری می‌کنم.

وی ادامه داد: شاید تا یک ساعت آینده دیگر دلار نفروشم، اگر قصد خرید دارید اکنون باید دلار را خریداری کنید زیرا وضعیت بازار به شکلی است که هر لحظه قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند و من نمی‌توانم حتی برای یک ساعت دیگر نیز قول فروش دلار بدهم.

حال و هوای بازار دلار در اهواز به شکلی است که بسیاری از مردم خواهان فروش دلارهای خانگی خود هستند و بسیاری از دلالان همچنان در حال خرید دلارهای مردم و جمع‌آوری آن‌ها می‌باشند و کمتر دلالی در بازار وجود دارد که قصد فروش دلار را داشته باشد. در این شرایط صرافی‌ها نیز در بازار 24متری اهواز در حالت نیمه تعطیل هستند و کار خرید و فروش دلار را انجام نمی‌دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار