تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۷۴۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان:
فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ شادگان آغاز شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت:‌ فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌ شادگان،‌ رسماً آغاز شد.

رحیم مجدمی از آغاز مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر به تالاب شادگان خبر داد و اظهارکرد: هرساله با سرد شدن هوا، مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی از مدارهای شمالی به تالاب بین المللی شادگان آغاز می‌شود و اکنون هم این مهاجرت آغاز شده است.

وی با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان گفت: امسال با توجه به آبگیری و بارش باران در بخش زیادی ازاین تالاب، پیش‌بینی می‌شود میزان مهاجرت پرندگان زمستان‌گذر افزایش یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان اضافه کرد: هر جا آب هست حیات و زندگی هم وجود دارد،  زمانی که رودخانه جراحی که ۹۰ درصد آب تالاب را تامین می کرد در طول سال خشک بود و آبی وارد تالاب نمی شود و تنها پساب نیشکر در قسمتی از محدوده تالاب باشد بدون شک پرندگان اندکی به تالاب آمدند، ولی در فصل بارندگی امسال با نزول رحمت الهی شاهد سیراب شدن تالاب شدیم و تالاب شادگان جان تازه ای به خود گرفت و با آغاز فصل  مهاجرت  زمستانه پرندگان به مناطق جنوبی شاهد مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان هستیم.

مجدمی در پایان گفت: تالاب شادگان یکی از مهمترین سرمایه‌های طبیعی ایران و جهان به شمار می‌آید که در جلگه خوزستان و شمال خلیج فارس قرار گرفته است. این تالاب میزبان تعداد زیادی از پرندگان کم‌نظیر بومی و مهاجر است. تالاب بین‌المللی شادگان پناهگاه حیات وحش است و در کنوانسیون بین‌المللی رامسر نیز ثبت شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار