تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۵۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قلعه نویی: نبود قانون مشخص به ورزش ضربه می زند
قلعه نویی: نبود قانون مشخص به ورزش ضربه می زندسرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نبود قانون مشخص به ورزش ضربه می زند که مجلس و دولت باید تکلیف ورزش را مشخص کنند.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان با تسلیت درگذشته شاپور منصوری و ایرج دانایی فر، اظهارکرد:خوشحال که به خوزستان و استانی که به همراه استقلال اهواز خاطرات بسیاری داشتم، آمدم.

وی در مورد بازی فردا نیز گفت: من فکر می کنم بازی با استقلال خوزستان یکی از سخت ترین دیدارهای ما باشد. امیدوارم بازیکنان شرایط ما را درک کنند و از فضای بازی گذشته نیز خارج شوند. استقلال خوزستان نیز تیم بسیار خوبی است و از جوانان خوب و با انگیزه ای بهره می برد و همیشه این تیم ها برابر تیم های بزرگ مانند سپاهان با دوندگی شان کار را سخت می کنند ولی امیدوارم که سه امتیاز مسابقه را بگیریم و با روحیه به تعطیلات برویم.   

سرمربی تیم فوتبال سپاهان همچنین درمورد وضعیت تیم های ریشه داری مانند استقلال اهواز، عنوان کرد: خیلی ها از تیم چنین شرایطی را دارند و می توان به تیم هایی از جمله راه آهن، بانک ملی، تهران جوان، شاهین و استقلال اهواز اشاره کرد. آن زمان که من مسولیت استقلال اهواز را برعهده داشتم، کمترین جمعیت ما بیست هزار نفر بود و حالا چرا تیم های ریشه دار به سمتی دیگر رفتند به خاطر سیاست های اشتباه است. دعا کنید که نگاه نسبت به فوتبال تغییر کند و تیم ها ریشه دار و مردمی به شرایط گذشته برگردند. این تیم با بودن شان از خیلی از آسیب های جامعه جلوگیری می کنند. امیدوارم سیستم و نگاه خوبی بر ورزش حاکم شود و ورزش قانون مند شده و سلیقه ای نباد تا این مشکلات و دغدغه ها برای چنین تیم های ریشه داری ایجاد نشود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که مردم اصفهان چقدر می توانند امیدوار باشند که در پایان فصل جام قهرمانی به سپاهان برسد؟ گفت: امکانات خوب و معقولی داریم یعنی آن چه که باید تمام تیم ها داشته باشند را داریم ولی اطز نظر بودجه ای تیم پنجم جدول هستیم. در انگلیس و اسپانیا تمام تیم ها با برنامه و بودجه خاص در لیگ حاضر می شوند و کسی هم قول قهرمانی نمی دهد. روزی که من با سپاهان قرارداد بستم، چشم انداز خوبی را برای سپاهان ترسیم کردیم و اکنون نیز نسبت به برنامه مان پیش می رویم و بازی به بازی فکر می کنیم و به این صورت نیست که قول دهیم. یقینا برای نیم فصل باید یکسری از پست ها را تقویت کنیم تا در کورس قهرمانی بمانیم.

قلعه نویی همچنین درباره این که چرا در لیگ ایران با معضل هافبک بازیساز مواجه هستیم، عنوان کرد: این استعداد ذاتی است که باید شناسایی شده و پرورش یابد. نسلی که پس از جباری و نویدکیا دیگر آن هافبک بازیساز را نداشتیم. البته فوتبال به سمتی رفته است که نوع افکار مربیان تغییر کرده است. به هر حال باید تکلیف مان را با ورزش مشخص کنیم. به طور مثال یک مدیرعامل کارخانه فوتبال را دوست دارد و هزینه می کند و مدیری دیگر می گوید اولویت من حقوق کارگرانم است.نبود قانون مشخص به ورزش ضربه می زند که مجلس و دولت باید تکلیف ورزش را مشخص کنند تا به این چالش ها کشیده نشویم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار