تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۷۵۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد کشاورزان از بی‌توجهی جهاد کشاورزی خوزستان در کود و نهاده‌های دامی
سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان در این فصل به شدت به سموم علفکش نیاز دارند ولی در حال حاضر به دلیل عدم توزیع؛ سموم کشاورزی در بازار آزاد هم یافت نمی‌شود.

سید لطیف سیف السادات اظهار داشت: بارندگی‌های امسال فرصت مناسبی برای یک کشت و کار خوب را برای کشاورزان مهیا کرده است.

وی افزود: کشاورزان توانستند علی‌رغم کمبود‌های شدید در نهاده‌ها در ابتدای فصل با تهیه اکثر نهاده‌ها مانند بذر و کود از بازار آزاد کشت خود را انجام دهند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای کشاورزی خوزستان گفت: متاسفانه هم اکنون که کشاورزان برای کود سرک نیازمند کود اوره هستند شاهد آن هستیم که مراکز خدمات جهاد کشاورزی کود اوره ندارند که بین کشاورزان توزیع کنند.

وی تصریح‌کرد:  قیمت کود اوره در بازار نیز رکورد تاریخی زده است به گونه‌ای که قیمت دولتی هر کیسه کود اوره که 38 هزار تومان است در بازار آزاد لشکرآباد اهواز تا قیمت 80 هزار تومان به کشاورزان فروخته می‌شود و جالب آنجاست که میزان کود در بازار آزاد هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سیف السادات گفت: مسئله جالب‌تر وجود نداشتن سموم علف‌کش خصوصا سم آتلانتیس و اوتللو در بین کشاورزان است. کشاورزان در این فصل به شدت به سموم علفکش نیاز دارند ولی در حال حاضر به دلیل عدم توزیع؛ حتی در بازار آزاد هم یافت نمی‌شود.

وی با انتقاد شدید از نحوه عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی خواستار حل این مشکل شد و گفت: اگر این مشکل فورا حل نشود قطعا باعث کاهش تولید در بخش کشاورزی و ایجاد خسارت برای کشاورزان می‌شود.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های کشاورزی خوزستان در پایان گفت: در دوره‌های قبل وقتی بخش کشاورزی دچار مشکل و تنش می‌شد استاندار جهت مدیریت موضوع ورود می‌کرد اما ظاهرا مدتهاست استاندار حساسیت خود نسبت به مشکلات بخش کشاورزی را از دست داده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار