تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۷۵۴۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت امیرکبیر در حاشیه جشن برداشت نیشکر:
از هاروستر ساخت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر رونمایی شد
خوزنیوز: معاون کشاورزی کشت و صنعت امیرکبیر با اشاره به رونمایی هاروستر ساخته شده در این شرکت اظهار کرد: 80 درصد از قطعات دستگاه هاروستر ساخت نیشکر ، داخلی است که هزینه ساخت آن 950 میلیون تومان برآورد شده است که نمونه خارجی این دستگاه با توجه به نوسانات ارزی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می رسد.

از هاروستر ساخت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر رونمایی شد
 
مهندس شهریور امروز شنبه 24 آذرماه 97 در حاشیه مراسم جشن برداشت نیشکر در کشت و صنعت امیرکبیر و رونمایی از دستگاه هاروستر ساخت این شرکت گفت: در حال حاضر مجموع اراضی زیر کشت نیشکر 11 هزار هکتار است که از این مقدار 8 هزار و 800 هکتار قابل برداشت است و بقیه نیز سال آینده قابلیت برداشت پیدا می کند.

وی گفت: پیش بینی ما این است که در سال جاری به واسطه خشکسالی شدید در دوره داشت و عدم تامین حق آبه نیشکر، عملکرد گیاه نیشکر نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد چون فقط 60 درصد نیازهای آبی ما تامین شد. از این رو با کاهش 30 درصدی تولید نیشکر نسبت به سال گذشته رو به هستیم.

شهریور خاطر نشان کرد: علی رغم کاهش حق آبه ،  با تلاش همکارانمان در مجموعه کشت و صنعت ها توانستیم از طریق بهبود روش های آبیاری، نظارت مستمر نیروها در مزارع، بالابردن راندمان مصرف آب در هکتار و ... بخش عمده ای از این آسیب را جبران کنیم.

معاون کشاورزی کشت و صنعت امیرکبیر خاطر نشان کرد: همچنین به میزان حدود 2 مترمکعب در ثانیه در مزارع نیشکری بازچرخانی آب زهکشی انجام شد و توانستیم از مبادی تولید زهاب با صرف هزینه سنگین پساب نیشکر را مجدد مورد استفاده قرار دهیم و عطش گیاه نیشکر را رفع کنیم.

وی گفت: در خرداد، تیر و مرداد که اوج رشد گیاه نیشکر است با کمبود آب و قطعی برق مواجه شدیم و این مسائل باعث شد اینتروال های ما تا 14 روز افزایش پیدا کند.

شهریور با اشاره به اینکه واریته های نیشکر دامنه تحمل کمی نسبت به خشکی و شوری دارند، بیان کرد: نیشکر گیاهی چند ساله است و اگر با مشکل کم آبی رو به رو شود آسیب می بیند چون گیاه حساسی است. که البته فرآیند تولید واریته های مقاوم در مرکز تحقیقات و پژوهش نیشکر در حال انجام است.

وی در خصوص رونمایی از هاروستر ساخت این کشت و صنعت گفت: برای مقابله با تحریم های ظالمانه ، در شرکت توسعه نیشکر از 4 سال پیش هدف گذاری شد که با استفاده از تکنولوژی های داخلی اقدام به نوسازی و بازسازی دستگاه های مورد نیاز در بخش صنعت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کنیم.

شهریور افزود: در همین راستا  طی 3 سال گذشته  اولین نمونه این دستگاه به کمک شرکت هایی از داخل استان ساخته شد و پس از برطرف کردن ضعف ها ، در سال گذشته اقدام به ساخت سه دستگاه جدید کردیم از این دستگاه ها در فرآیند برداشت نیشکر مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز فرآیند ساخت یک دستگاه هاروستر انجام شد که 80 درصد قطعات آن ساخت داخل است و هزینه ساخت آن 950 میلیون تومان برآورد شده است که در حال حاضر نمونه خارجی این دستگاه با توجه به نوسانات ارزی  با قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می رسد.
:
:
:
آخرین اخبار