تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۷۵۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حق منطقه جنگی به شهرستان کارون اختصاص داده شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اختصاص 25 درصد حق مناطق جنگی به کارمندان آموزش و پرورش، گفت: حق مناطق جنگی به کارون اختصاص پیدا نکرده است و امیدواریم این مساله به زودی حل شود. 

محمد تقی‌زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش شهرستان کارون که امروز دوشنبه (26 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته شورای آموزش و پرورش شهرستان کارون برگزار شد و آنچه که همکاران ما از بابت آن نگران بودند، مساله 25 درصد حق مناطق جنگی بود. در برنامه ششم توسعه قرار بود مناطقی که شامل حق منطقه جنگی می‌شوند، از طریق ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شده و به سازمان برنامه و بودجه معرفی شوند.

وی افزود: به دلیل اینکه در زمان جنگ، شهرستان کارون جزو اهواز بوده است، اما حالا جدا شده، کارون در این تقسیم‌بندی در نظر گرفته نشده است. مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم و امیدواریم که این مساله به زودی حل شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین اردشیر شجاعی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: در شهرستان کارون حدود 290 کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد. از این تعداد، 127 کودک شناسایی شده‌اند و 163 کودک دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی افزود: شهرستان کاورن در چند سال گذشته با کمبود حدود 250 معلم مواجه بود و همچنین در این شهرستان 120 کلاس خالی وجود داشت. امروزه، با توجه به نگاه ویژه آموزش و پرورش به شهرستان کارون، این مشکلات به حداقل رسیده‌اند. هر چند که هنوز کمبودهایی در زمینه نیروی انسانی وجود دارد اما امیدواریم کمبودهای اندک در زمینه نیروی انسانی، رفع شود.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح بسیار مهم انسداد مبادی بی‌سوادی یکی از طرح‌هایی است که توسط آموزش و پرورش و استانداری پیگیری می‌شود. در این طرح در کنار آموزش و پرورش استان، ائمه جمعه، فرماندارها، شهردارها، بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز فعالیت می‌کنند.

شجاعی ادامه داد: طبق آخرین آماری که به ما اعلام شده بود، 290 کودک بازمانده از تحصیل در شهرستان کارون وجود داشتند که تا امروز 127 نفر از این کودکان شناسایی شده‌اند و 163 کودک دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند. از تمام نهادهایی که شرکای آموزش و پرورش هستند می‌خواهیم در شناسایی این کودکان همکاری کنند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی است. با همت اعضای شورای آموزش و پرورش موفق شدیم در دو سال گذشته رتبه اول در جذب نوآموزان در کشور را داشته باشیم اما در شهرستان کارون وضع به گونه‌ دیگری است. چهار هزار و 477 کودک پنج ساله در این شهرستان وجود دارد که تا امروز سه هزار و 426 نفر از این کودکان در دوره پیش‌دبستانی مشغول به تحصیل هستند اما حدود یک هزار کودک واجد شرایط پیش‌دبستانی در شهرستان کارون هنوز جذب نشده‌اند. با توجه به دو زبانه بودن نوآموزان شهرستان کارون، دوره پیش دبستانی برای آن‌ها دوره بسیار مهمی است.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرستان کارون کمبود فضای آموزشی است، به همین دلیل لازم است که آموزش و پرورش از فضاهای استیجاری استفاده کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار