تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۷۶۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز آمار ایران اعلام کرد؛
سرانه مطالعه ماهانه ایرانیان ۷ ساعت و ۴۱ دقیقه است
٥٨.٢ درصد از افراد باسواد ۱۵ ساله و بیش‌تر، در سال قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی(چاپی یا الکترونیکی) داشته‌اند.

به نقل از مرکز آمار ایران، کاوه کیانی، معاون طرح‌های آماری وآمارهای ثبتی مرکز آمار ایران اظهار داشت: سرانه مطالعه کتاب غیردرسی افراد ١٥ ساله و بیش‌تر، در ماه به طور متوسط ٧ ساعت و ٤١ دقیقه بوده است که از این میزان، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه ٣ساعت و ٧ دقیقه و سرانه سایر کتب غیردرسی ٤ ساعت و ٣٤ دقیقه بوده است.

وی با بیان اینکه  آمار، از نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار استخراج شده است، افزود: نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که ٥٨,٢ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر، در سال قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی(چاپی یا الکترونیکی) داشته‌اند.

کیانی ادامه داد: در زمینه روزنامه نیز، از آن جایی که مطالعه سایت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، هم مطالعه روزنامه چاپی و هم مطالعه روزنامه در سایت خبرگزاری‌ها پرسش شده است.

وی افزود:‌حدود ٣٠ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر در ماه قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، روزنامه (چاپی یا الکترونیکی)  مطالعه کرده‌اند. همچنین افرادی که روزنامه مطالعه کرده اند، ٦٩درصد روزنامه چاپی و ٥٨ درصد روزنامه الکترونیکی مطالعه کرده‌اند.

کیانی ادامه داد: هر فرد ١٥ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط ١ ساعت و ٢٦ دقیقه مطالعه روزنامه داشته است.

قابل ذکر است: سرانه مطالعه شامل مطالعه کتاب، مطالعه روزنامه و سایر نشریات بوده و در این طرح در زمینه کتاب، مطالعه کتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الکترونیکی پرسیده شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار