تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۶۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر به میزبانی گتوند گشایش یافت
سیزدهمین جشنواره بین ‌المللی شعر فجر کشور روز چهارشنبه در آیینی با حضور استاندار خوزستان، معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان استانی، شعرا، نویسندگان و هنرمندان سراسر کشور در گتوند گشایش یافت.

استاندار خوزستان در این آیین در تالار همایش های قیصر امین پور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره بویژه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان گفت: فردوسی، کسایی و حافظ به صورت خاص و مولانا، سعدی و بیدل به صورت عام مبلغ فضائل اهل بیت (ع) بوده و شعر آنها تا به امروز در سینه عاشقان و دلباختگان محفوظ مانده است.
 
غلامرضا شریعتی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تداوم آن به وسیله حضرت آیت الله خامنه ای که تداوم ولایت ائمه اطهار (ع) است نیز شعر و شاعران را همواره تکریم کرده است. 

وی اظهار داشت: دبیران جشنواره شعر فجر که از پهلوانان این عرصه هستند و حضور آنها در شهر قیصر مایه مباهات و افتخار است و امیدوارم در قلم توانایشان همواره پیام اسلام و انقلاب جاودانه بماند. 

شریعتی قیصر امین پور را از مفاخر شعر ولایی و انقلابی دانست و افزود: نام بلند این شاعر همواره بر تارک این انقلاب خواهد درخشید و خوزستان که معراج کبوتران خونین بال هشت سال دفاع مقدس است می‌تواند معراجی برای واژگان همه شاعران ایران اسلامی باشد. 

وی گفت: بدون تردید این سرزمین مقدس محل کشف و شهود و الهام شاعران آیینی است و انتخاب مدبرانه دبیر علمی این جشنواره بهمن ساکی از استان خوزستان بی سبب و بی دلیل نیست.

علی خدری غریبوند فرماندار گتوند نیز در این آیین با تشکر و قدردانی از انتخاب این شهرستان به عنوان میزبان این جشنواره گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با وجود کمبود اعتبارات همیشه برنامه های پرمحتوایی برگزار می کند و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار مناسبی در اختیار این شهرستان قرار دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره نقطه شروع سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر بود.

محسن جوادی افزود: تا یک ماه دیگر نتایج نهایی شعرای برگزیده این جشنواره اعلام و در آیینی از برگزیدگان تجلیل می شود.

وی هدف از برگزاری این آیین در شهرستان گتوند را گرامی داشت یاد قیصر امین پور شاعر معاصر دانست و گفت: امیدواریم این مراسم با حضور تعداد زیادی از اهالی شعر و ادب استان خوزستان شکوفاتر برگزار شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بهمن ساکی از شاعران و پژوهشگران عرصه شعر و ادبیات استان خوزستان نیز به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شد، که این خود افتخار بزرگی برای این استان است.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، شعرخوانی دبیران دوره‌های پیشین و همچنین شاعران منتخب استان، پخش کلیپ و سرود ملی و شاهنامه خوانی(نقالی)از دیگر برنامه های این آیین بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، امام جمعه گتوند، مهدی قزلی مدیرکل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جمعی از شعرا، نویسندگان و هنرمندان کشور از جمله جواد محقق، علیرضا قزوه، پرویز بیگی حبیب آبادی، محمود اکرامی فر، محمد کاظم کاظمی و بهمن ساکی نیز در آیین گشایش جشنواره بین المللی شعر فجر در گتوند حضور داشتند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان پیش از این آیین بر مزار قیصر امین پور شاعر معاصر انقلاب و دفاع مقدس حضور یافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل به این شاعر نامی ادای احترام کردند.

تنفس صبح، در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان، گزینه اشعار، گل ها همه آفتابگردانند شعر و کودکی و دستور زبان عشق از جمله آثار قیصر امین پور می باشند.

از دیگر آثار این شاعر نامی در زمینه کتاب کودک و نوجوان نیز می توان به طوفان درپرانتز، منظومه ظهر روز دهم، مثل چشمه مثل رود، بی یال پریدن و به قول پرستو اشاره کرد.

دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه 1338 در گتوند متولد شد و هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار