تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۷۶۸۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیدار فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان با کلانتر مرز «العماره» عراق
فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان خوزستان با کلانتر مرز «العماره» عراق دیدار و مرزبانان دو کشور آمادگی کامل برای همکاری در برقراری امنیت پایدار در مرزهای مشترک را اعلام کردند.

عصر روز سه شنبه به منظور توسعه همکاری های متقابل در زمینه های امنیت مرزها و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرز دیداری دیپلماتیک با حضور سرهنگ امیری فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان با سرتیپ سمیر دهیم بخیت کلانتر مرز العماره جمهوری عراق صورت گرفت.

سرهنگ جهانگیر امیری فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان هدف این از این دیدار ۶ ساعته که در پایانه مرزی چذابه ایران صورت گرفت را ایجاد امنیت پایدار در منطقه اعلام کرد و گفت: برگزاری این ملاقات ضمن ایجاد همبستگی و تعامل هر چه بیشتر بین دو طرف در راستای همکاری برای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و ورود متجاوزان مرزی صورت گرفت و نتایج خوب و قابل قبولی برای هر دو کشور دوست و همسایه به همراه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، سرتیپ «سمیر دهیم بخیت» کلانتر مرز العماره عراق با ابراز خرسندی از وحدت رویه و همبستگی مرزداران دو کشور از حسن همکاری مرزبانان ایران و برقراری نظم و امنیت در ایام اربعین برای زائران امام حسین (ع) تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این دیدار، تفاهمنامه ای در پنج بند تهیه و به امضای طرفین رسید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار