تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۷۷۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جعل نشان استاندارد درخوزستان مدیر کارخانه را راهی زندان کرد
رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: مدیرعامل یک کارخانه تولیدکننده مواد شوینده در استان به جرم جعل نشان استاندارد به سه سال حبس محکوم شد.
مرضیه دهدشتی زاده بیان کرد: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از یک کارخانه تولید مواد شوینده و سفیدکننده در استان مشخص شد که محصولاتی با جعل نشان استاندارد در این کارخانه تولید می شود که با توقیف این کارخانه از تولید این کالا جلوگیری شد.
وی گفت: این تخلف در مراجع قضایی پیگیری و طبق قانون مدیرعامل این کارخانه محکوم شد .

رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران همه تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند؛ لذا تولید، توزیع و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین به کار بردن این نشان بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران جرم بوده و مجازات قانونی در پی دارد.

به گزارش اداره کل استاندارد خوزستان در 9 ماهه امسال 150 مورد توقیف واحد تولیدی، شهربازی غیراستاندارد، وسایل ورزشی و بازی غیر استاندارد و سکوی گاز پرکنی انجام گرفت.

همچنین در این مدت یکصد مورد توقیف فروش مواد خوراکی غیراستاندارد در مغازه ها و اصناف سطح استان صورت گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار