تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارکینگ طبقاتی در مرکز بندرماهشهر احداث می‌شود
رئیس شورای شهر بندرماهشهر از احداث یک پارکینگ طبقاتی در مرکز بندرماهشهر برای کاهش ترافیک در خیابان‌های اصلی و پرتردد خبر داد.
شهرستان بندرماهشهر با توجه به صنعتی بودن آن روز به روز در حال گسترش بوده که جمعیت آن نیز در کنار گسترش شهر افزایش یافته است؛ با گسترش جمعیت و ساکنان تعداد خودروهای سطح شهر افزایش چشمگیری یافته به طوری که در خیابان‌های مرکز شهر در ساعات کم‌ترافیک و کم تردد نیز جای پارک پیدا نشده و مردم مجبورند با پارک خودرو خود در مکانی نامناسب خیابان را بسته و ترافیکی در آن خیابان ایجاد کنند.

یکی از اصلی‌ترین و پرکاربرد ترین روش‌های مقابله با ترافیک در شهرهای بزرگ ایجاد پارکینگ طبقاتی بوده که علاوه بر اینکه مساحت کمی را به خود اختصاص داده می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی از خودروها را در خود جای دهد.

مجتبی آبادی  در این‌باره اظهار داشت: وضعیت ترافیک بندرماهشهر روز به روز در حال افزایش بوده و پارکینگ‌های موجود جوابگوی شرایط فعلی نیست. گاها مشاهده می‌شود ساعات اوج رفت و آمد در خیابان های امام(ره) و آیت الله منتظری، پارکینگ‌ها و خیابان‌ها جای پارک وجود نداشته که شهروندان عزیزمان از این موضوع گله‌مند هستند.

وی افزود: شهرداری و شورا تمایل دارند برای حل این مشکل قطعه زمینی را که در مرکز شهر مقابل میدان امام(ره) کوچه ساری واقع است را به پارکینگ طبقاتی تبدیل کند اما هم‌اکنون بخش‌هایی از این زمین کاربری غیر مرتبط داشته و  باید  ابتدا مشکل با پیگیری‌های مسئولین امر برطرف شود.

رئیس شورای شهر بندرماهشهر بیان کرد: برای پیگیری‌های این موضوع فرماندار و ریاست اداره مسکن و شهرسازی به شورا دعوت شدند و مشکلات مربوطه برای این عزیزان شرح داده و بنا شد پیگیری‌های لازم انجام شود تا شهرداری بتواند هرچه سریعتر عملیات عمرانی را در این محدوده آغاز کند.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر با اشاره به احداث پارکینگ طبقاتی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به نیاز شهرستان که یکی از معضلات اصلی آن عدم وجود پارکینگ مناسب در مرکز و مناطق پرترافیک شهر است، ضروریست نسبت به احداث این مورد اقدامات لازم اجرا و انجام شود.

وی افزود: طی جلسه‌ای که با حضور اداره مسکن و شهرسازی برگزار شده بود با توجه به کاربری برخی از زمین‌ها و نامناسب بودن برای احداث پارکینگ، مقرر و مصوب شد اداره مسکن وشهرسازی با تشکیل کمیته و شناسایی ظرفیت‌های موجود، واگذاری و ارجاع به کمیسیون ماده 5  تغییر کاربری این زمین‌ها را هر چه سریعتر انجام دهد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار