تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان درهفته بیست ویکم لیگ فوتبال
  چهار نماینده فوتبال خوزستان در رقابت های لیگ برتر در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ به مصاف حریفان خود می روند.
  هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند این در حالی است که هر چهار نماینده خوزستان به کسب امتیاز برابر حریفان خود نیاز دارند.

** استقلال خوزستان – پیکان
استقلال خوزستان که هم اکنون با کسب 3 برد، 6 تساوی و 9 باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم پیکانی می رود که با 20 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی جای گرفته است؛ این دیدار برای هر 2 تیم اهمیت زیادی دارد چرا که می توانند با امتیاز گرفتن از این دیدار جایگاه خود را بهبود دهند.
آبی های خوزستان هفته گذشته مقابل حریف شمالی خود یعنی تیم سپیدرود آن هم در رشت سومین پیروزی خود را در لیگ تجربه کردند؛ کسب این سه امتیاز باعث می شود که استقلال خوزستان با انگیزه بالایی مقابل تیم پیکان صف آرایی کند.
زنگ خطر سقوط به لیگ یک برای تیم استقلال خوزستان به صدا درآمده و شاگردان کریم قنبری اگر به دنبال بقا در لیگ هستند باید از هر بازی امتیاز کسب کنند؛ تیم استقلال خوزستان در صورت پیروزی در این دیدار 13 امتیازی شده و احتمال آن وجود دارد که در رده پانزدهم جدول قرار گیرد.
تیم استقلال خوزستان به دلیل پرداخت نشدن بدهی دیوید ساکونی بازیکن سابق خود، چندی پیش از سوی فیفا جریمه شد و 6 امتیاز از این تیم جنوبی کسر شد؛این بدهی هنوز پرداخت نشده و این موضوع می تواند این تیم را وارد بحرانی به مراتب دشوارتر از وضعیت کنونی کند.

** سایپا – فولاد خوزستان
تیم های فولاد خوزستان و سایپا نیز به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی فولادی ها در این دیدار آنها را نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر می کند.
فولادی ها اگر چه هفته گذشته دومین شکست خود را با افشین قطبی در این فصل تجربه کردند اما در کل تاکنون نتایج خوبی کسب کردند؛ شاگردان قطبی در چند بازی گذشته نشان دادند که در بازی های بیرون از خانه نیز تیم دست و پا بسته ای نبوده و می توانند برای حریفان مشکل ساز شوند.
ثبت آمار کسب 10 امتیاز از پنج مسابقه، خوب به نظر می رسد چرا که در این میان تیم فولاد خوزستان موفق به شکست دادن 2 تیم مدعی رقابت ها یعنی تراکتورسازی و پرسپولیس شده است؛ اگر چه قطبی زمانی که هدایت فولاد را تحویل گرفت این تیم با 15 امتیاز رتبه نهم جدول رده بندی را در اختیار داشت اما 2 شکست متوالی تیم فولاد موجب شد که هواداران این تیم نسبت به آینده تیم و جایگاه آن در جدول نگران شوند.
فولادی ها که در فصل های 84-83 و 93-92 موفق به قهرمانی در لیگ برتر ایران شدند با آمدن قطبی این امیدواری برای آنها به وجود آمد که باز هم شانس قهرمانی در لیگ و یا کسب سهمیه آسیایی را داشته باشند اما نگرفتن نتیجه مقابل تیم های نساجی و استقلال نه تنها شانس قهرمانی در رقابت ها را از فولادی ها گرفت بلکه حالا هواداران، تصور کسب سهمیه آسیایی را برای تیم خود کم رنگ تر می دانند.
حال باید دید افشین قطبی در برابر دیگر تیم سایپا چه تفکری در پیش خواهد گرفت تا بتواند علاوه بر کسب یک نتیجه ایده آل، با دست پر به اهواز برگردد هر چند در سمت مقابل علی دایی سرمربی سایپا قرار دارد که همواره با تیم سایپا نتایج خوبی کسب کرده است.
هم اکنون تیم فولاد با 25 امتیاز و تیم سایپا 20 امتیاز به ترتیب در رده های ششم و دهم رده بندی هستند.

** صنعت نفت آبادان – سپیدرود رشت
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته در یک دیدار بیرون از خانه برابر تیم مدعی پرسپولیس تن به شکست داد تا از پنج بازی انجام شده در نیم فصل دوم تنها سه امتیاز کسب کرده باشد که این موضوع نارضایتی هواداران متعصب آبادانی را به دنبال داشته است.
شاگردان پائولو سرجیو پرتغالی در مقابل پرسپولیس بازی زیبایی به نمایش گذاشتند و در برخی از دقایق بازی تیم مدعی عنوان قهرمانی را آن هم در تهران زیر فشار قرار دادند.
نفت آبادان در نیم فصل دوم بازیکنان مطرحی همچون جاسم کرار، بهنام برزای و اکبر ایمانی را از دست داد که این موضوع به خط هافبک این تیم آسیب وارد کرد.
تیم نفت آبادان در این هفته ها میهمان تیم سپیدرودی است که هفته گذشته برابر استقلال خوزستان تن به شکست داد؛ تیم سپیدرود با هدایت علی کریمی نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده و اکنون با کسب 12 امتیاز در مکان پانزدهم رده بندی قرار دارد.
صنعت نفت آبادان پس از گذشت 20 هفته از رقابت ها، 13 مساوی، پنج باخت و 2 برد به دست آورده و در مکان دوازدهم رده بندی قرار دارد. نفت آبادان در این فصل علاوه بر اینکه بیشترین تساوی را در بین تیم های لیگ کسب کرده و امتیازات بسیاری را در بازی های خانگی از دست داده است. نفتی ها در صورت پیروزی در این دیدار می توانند 2 پله در جدول صعود کنند.

** استقلال - نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان بر خلاف اواخر نیم فصل اول رقابت ها، نتوانست نیم فصل دوم را به خوبی شروع کند و از پنج بازی گذشته خود تنها سه امتیاز کسب کرده است؛ این تیم در هفته نوزدهم رقابت ها در یک دیدار حساس برابر پرسپولیس صف آرایی کرد که علاوه بر ارایه یک بازی درخشان به لحاظ نتیجه گیری خوب عمل کرد.
نفتی های مسجدسلیمان این هفته رو در روی استقلالی قرار می گیرند که سرشار از انگیزه و روحیه است و هفته گذشته در اهواز با نتیجه سه بر یک تیم فولاد را شکست داد. مصاف تیم های استقلال و نفت مسجدسلیمان در شرایطی برگزار می شود که بازی رفت 2 تیم در مسجدسلیمان با پیروزی 2 بر یک استقلال به پایان رسید.
وجود مشکلات مالی و حواشی اطراف تیم نفت مسجدسلیمان از مهمترین دغدغه های مسئولان و کادر فنی این تیم است و این موضوع تاکنون آسیب جدی به تیم وارد کرده است.
در تعطیلات زمستانی محمد پاپی، محمد شادکام، مهرداد طهماسبی و هیثم هاشمی زاده به تیم نفت مسجدسلیمان اضافه شدند این در حالی است که میلاد فراهانی، پیمان میری و محمود قائد رحمت از جمع بازیکنان این تیم جدا شدند.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ بیست و یکم، 10 هفته باقی مانده و نمایندگان خوزستان می توانند با نتیجه گیری مناسب و برطرف کردن مشکلات تیم و جلب رضایت خاطر هوادارانشان به آینده راه امیدوار باشند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته هجدهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
پنجشنبه 16 اسفند:
سایپا – فولاد (ساعت 16 ورزشگاه شهدای شهر قدس )
استقلال خوزستان – پیکان ( ساعت 16:30 ورزشگاه غدیر اهواز)
جمعه 17 اسفند:
صنعت نفت آبادان - سپیدرود ( ساعت 16:30 ورزشگاه تختی آبادان)
استقلال – نفت مسجدسلیمان (18:30 ورزشگاه آزادی)
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار