تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۰۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
سیاست امیرالمومنین(ع) خدمت به مردم بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: دوره پنج ساله حکومت داری امیرالمومنین(ع) دوره عدالت بود؛ ایشان این عدالت را نخست از خود آغاز و سپس به خانواده و سایرین تعمیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده  با تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) و روز مرد اظهار کرد: امیدوارم این عید بزرگ فرصتی برای آشنایی بیشتر ما با شخصیت آن حضرت و قدم برداشتن محکمتر، استوارتر و سریعتر در مسیر مولا امیرالمومنین(ع) باشد.

وی تصریح کرد: شخصیت امیرالمومنین(ع) شخصیتی استثنایی است؛ ایشان تربیت یافته وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) هستند. پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرموده است من تربیت یافته حق تعالی هستم و علی ابن ابیطالب(ع) تربیت یافته من است. بنابراین شخصیت امام علی(ع) بسیار والا است و بالاترین شاگرد وجود مقدس پیامبر(ص) است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت امیرالمومنین(ع)، تصریح کرد: ایشان تنها عبادت یا عرفان نداشتند بلکه در کنار این موارد، در مهم ترین مسائل اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار بودند. سیاستی که در عین عدالت بود و تنها برای کسب یا حفظ قدرت نبود؛ سیاست امیرالمومنین(ع) برای خدمت به مردم بود.

حسن زاده بیان کرد: دوره پنج ساله حکومت داری امیرالمومنین(ع) دوره عدالت بود؛ ایشان این عدالت را نخست از خود آغاز و سپس به خانواده و سایرین تعمیم داد.

وی ادامه داد: در دوران حکومت امام علی(ع) برقراری عدالت، دانش، علم و خدمت به مردم قابل مشاهده بود. همچنین دور بودن از اشرافی‌گری، داشتن زندگی بسیار ساده امام علی(ع) و بی اعتنایی به دنیا درس هایی است که کارگزاران و حاکمان نظام جمهوری اسلامی بسیار باید مورد توجه قرار دهند. دلسوزی مردم برای یکدیگر، خیرخواهی مردم برای مسئولین و ابعاد مختلف زندگی امام علی(ع) نیز باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار