تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۸۰۹۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگران پس زدن شبکه فاضلاب در اهوازهستیم
 مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از نگرانی های ما غرقاب شدن خروجی های فاضلاب در حاشیه رودخانه کارون در مقطع اهواز و در نتیجه ایجاد فشار معکوس برای بازگشت فاضلاب به شبکه است.
فرهاد صفدری افزود:تاکنون گزارش های نگران کننده ای از وضعیت بالازدگی های فاضلاب نداشتیم اما گروه های بازرسی بهداشت به صورت مستمر درحال پایش هستند؛ بروز این شرایط به بارش باران در روزهای اخیر و طغیان رودخانه کارون بستگی دارد.
وی ادامه داد: پس زدگی فاضلاب احتمال آلودگی در معابر و منازل را افزایش می دهد که در این راستا به شهرداری و آبفای اهواز برای پیگیری این امر هشدارهایی داده شده است.
صفدری خاطر نشان کرد: تا این لحظه وضعیت نگران کننده ای به دلیل سلامت آب نداشتیم و شرایط در کنترل است اما این نظارت ها همچنان ادامه دارد و در صورت نیاز، مداخله هم صورت می گیرد.
وی گفت: در نقاط دچار سیل از جمله دشت آزادگان و هویزه مساله کیفیت آب شرب توسط مراکز بهداشت به صورت شبانه روزی انجام می شود.
وی ادامه داد: در دشت آزادگان و رفیع بحث جایگزین کردن آب شرب توسط کارشناسان بهداشت انجام شده و مقرر است شرکت های آب و فاضلاب برای تامین آب بسته بندی اقدام کنند؛ هم اکنون تانکرهای آب رسانی برای این نقاط نیز آماده شده اند.
صفدری درخصوص نظارت بر شبکه آب شرب شهر و روستاهای خوزستان گفت: نمونه برداری های میکروبی، کدورت و شوری آب به صورت مستمر انجام می شود و با توجه به احتمال طغیان رودخانه کارون این نظارت ها در بهداشت شرق و غرب اهواز بیشتر است.
وی ادامه داد: نظارت بر تصفیه خانه ها، بررسی کیفی آب خروجی تصفیه خانه ها و نظارت ویژه بر مناطق مشکل دار از لحاظ وضعیت آب و فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده است.
صفدری بیان کرد: از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده شرایط غیر بهداشتی در بحث سلامت آب با شماره 190 تماس بگیرند و مشکلات بهداشتی آب و فاضلاب را از طریق این سامانه گزارش دهند.
پیش از این مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز با اشاره به اینکه تنها 20 درصد آب شرب اهواز از طریق رودخانه کارون تامین می شود گفته بود: نگرانی از بابت تامین آب شرب در زمان وقوع سیلاب وجود ندارد.
پیش بینی شده دبی آب کارون در مقطع شهر اهواز ناشی از بارش شدید در بالادست سدهای خوزستان به بالای 2 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار