تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۱۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانه آفتابگردان روی دست کشاورزان خوزستانی نمی ماند
 مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به شروع خرید دانه روغنی آفتابگردان از کشاورزان استان گفت: سازمان تعاون روستایی آمادگی دارد همه محصول تولیدی دانه روغنی آفتابگردان را از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری کند. 

جمشید بنی فری  قیمت هرکیلوگرم دانه روغنی آفتابگردان را ۳۰هزار و ۱۰۸ ریال بیان کرد و افزود: برای خرید تضمینی این محصول محدودیتی وجود ندارد.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در خرمشهر نیز دانه روغنی آفتابگردان کشت شد که این محصول نیز از کشاورزان این منطقه به صورت تضمینی خریداری می شود و جای نگرانی در این ارتباط وجود ندارد.
بنی فری مناطق خرمشهر، دزفول، کارون، اهواز و شوشتر را مناطق عمده کشت دانه آفتابگردان عنوان و پیش بینی کرد امسال حدود یک هزار و ۵۰۰تن دانه روغنی آفتابگردان در این شهرستان ها به صورت تضمینی خریداری شود.
مدیر تعاون روستایی خوزستان میزان خرید این محصول در استان  درسال گذشته را ۸۵۰ تن دانه بیان کرد و افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان حدود یک هزار هکتار است ولی هر سال سطح زیر کشت به علت شرایط مناسب کشت افزایش می یابد.
به گفته وی برداشت و خرید دانه روغنی آفتابگردان در خوزستان تا پایان مرداد ماه ادامه می یابد.
دانه های روغنی کلزا و آفتابگردان در خوزستان برای استحصال روغن خوراکی به کارخانه روغن کشی خارج از استان حمل می شود.
امسال حدود ۴۶هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به صورت تضمینی نیز خریداری شد.
استان خوزستان از نظر برخورداری از واحدهای فراوری ، تبدیلی و تکمیلی کشاورزی بسیار فقیر است از این ارزش افزوده بسیاری از محصولات کشاورزی خوزستان نصیب سایر استان ها می شود.
سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی در خوزستان تولید می شود و این استان از این نظر رتبه نخست کشوری را دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار