تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۷۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان مراقب مزارع برنج باشند
 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز ( ۲۰ مرداد ) با شمالی شدن جریانات وزش باد بر روی دریای خزر، شاهد بارش باران و وزش باد در استان‌های ساحلی خواهیم بود. از این رو کشاورزان مراقب مزارع برنج، کندوهای زنبور و استخرهای پرورش ماهی باشند.

امین حسین نقشینه افزود: با این شرایط جوی، بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان ، اردبیل و خراسان شمالی رخ خواهد داد. از این رو توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به انتقال برنج برداشت شده به فضای سرپوشیده اقدام کنند، همچنین صاحبان مزارع پرورش ماهی آب استخرها را تنظیم کنند و زنبورداران مراقب کندوهای زنبور باشند. به هموطنان نیز توصیه می‌شود از برپا کردن چادر در کنار رودخانه‌ها و و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند و به علت مواج بودن دریای خزر تا سه شنبه شناورهای سبک در خزر تردد نکنند.

وی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد شاهد کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در سواحل شمالی به ویژه استان های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوب البرز، قزوین، البرز، تهران‌، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی اظهارداشت: همچنین ارتفاعات شمال غرب در استان‌های مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در بعدازظهر امروز رشد ابر خواهند داشت و گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. این شرایط فردا برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

نقشینه ادامه داد: سه‌شنبه این بارش‌ها به استان‌های گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی محدود می‌شود.

وی گفت: در سه روز آینده در جنوب و جنوب شرق کشور مانند جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، نقاطی از هرمزگان و جنوب فارس رشد ابر وجود خواهد داشت و باد همراه با بارش های پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در چهار روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور پیش بینی شده که در این مناطق به ویژه منطقه زابل خیزش گرد و خاک خواهد داشت که موجب کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود که دوشنبه و سه‌شنبه در این مناطق به توفان گرد و خاک تبدیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان که شامل سواحل استان سیستان و بلوچستان می‌شود مواج و متلاطم خواهد بود.

تهران خنک می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران قسمتی ابری خواهد بود که در بعدازظهر به ویژه در مناطق شمالی با افزایش ابر و احتمال وزش باد شدید همراه می‌شود، کمینه دمای امروز تهران ۲۸ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دمای تهران فردا به ۳۴ تا ۳۵ و پس فردا به ۳۳ تا ۳۲ درجه خواهد رسید اما آخر هفته دوباره تهران گرم می‌شود و دما به ۳۷ درجه می‌رسد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۶ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند؛ دمای اهواز فردا به ۴۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار