تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۲۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت دقت در انتخاب سرویس مدارس دانش آموزان روستایی
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: توجه به عبور و مرور و جابجایی دانش آموزان در راه‌های روستایی و برون شهری الزامی است.
 فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  گفت: در سال‌های تحصیلی گذشته، متأسفانه شاهد بروز تصادف خودرو‌های حامل دانش آموزان روستایی بودیم.

او اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته در کیلومتر ۲۵ محور روستایی باغملک –ابوالعباس و محور امیدیه-ماهشهر شاهد بروز تصادف به دلیل نقص فنی خودرو‌های حامل دانش آموزان بودیم و از آنجایی که در استان خوزستان بسیاری از دانش آموزان برای ادامه تحصیل به ناچار باید به روستا‌ها و یا شهر‌های مجاور عزیمت می‌کنند، از این رو ضرورت دارد در انتخاب و عقد قرارداد با این وسایل نقلیه دقت لازم صورت گیرد.

غزیعلی تصریح کرد: باید به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و حفظ ارتقاء ایمنی تردد آنان، با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید دقت نظر در انتخاب سرویس‌های مدارس و ایاب و ذهاب دانش آموزان در محور‌های روستایی و بین شهری از به کارگیری خودرو‌های فاقد معاینه فنی، فاقد تجهیزات ایمنی شامل؛ مثلث خطر، چراغ گردان، کپسول آتش نشانی، کمک‌های اولیه و رانندگان فاقد گواهینامه یا صلاحیت رانندگی خودداری شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه این اداره کل به منظور وظایف خود نسبت به ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های استان اقدامات لازم را انجام می‌دهد، افزود: با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها طی سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش آموزان در مدارس حاشیه راه‌های استان بودیم، به نحوی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مجموع تعداد تصادفات و تلفات دانش آموزان عابر در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس به صفر رسید.

به گفته این مقام مسئول، این طرح‌ها در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز در تعدادی از مدارس حاشیه راه استان اجرایی خواهد شد.

فواد غزیعلی: با جلوگیری از به کارگیری خودرو‌های فاقد معاینه فنی، فاقد تجهیزات ایمنی می‌توان بیش از گذشته از بروز تصادفات جلوگیری کرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار