تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزار كارگاه آموزشي شهرداران خوزستان
كارگاه‌ آموزشي يك‌روزه با عنوان "مديريت سرمايه‌گذاري، خصوصي‌سازي و مديريت هزينه"، ويژه شهرداران و اعضاي شوراهاي شهر برگزار شد.
 
به گزارش  ايسناي، درويش، مشاور رئيس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در اين كارگاه آموزشي كه امروز(پنجشنبه، ‌11خردادماه) برگزار شد، اظهار كرد: شهرداري‌ها بايد بتوانند در افق دهه پيشرفت و عدالت نقش‌آفريني كنند و به اين منظور لازم است مشاركت بخش خصوصي در اداره امور شهري افزايش يابد.
 
وي با بيان اينكه سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در امور شهري، استراتژي‌هاي خاص خود را دارند، افزود: شهرداري‌ها براي تحقق افزايش مشاركت عمومي در بخش سرمايه‌گذاري، بايد شفاف‌سازي، فرهنگ‌سازي عمومي، نظارت بر كيفيت امكانات شهري و تعامل بين‌بخشي را در دستور كار قرار دهند، زيرا مديريت امور شهري بدون همكاري و مشاركت شهروندان امكان‌پذير نيست.
 
درويش با بيان اينكه شهرداري‌ها در زمينه جذب سرمايه‌گذار خارجي چندان موفق نبوده‌اند، تصريح كرد: در زمينه جذب سرمايه‌گذار بايد در بخش‌هاي مختلف فعاليت شود و جذب سرمايه‌گذاران خارجي، سرمايه‌گذاران ايراني مقيم خارج، سرمايه‌گذاران بومي و محدوديت منابع شهرداري مورد توجه قرار گيرد. همچنين موضوع تامين امنيت عامل مهم در جذب سرمايه‌گذار است و در اين زمينه هم شهرداري‌ها بايد امنيت اقتصادي سرمايه‌گذار را تامين كنند و هم سرمايه‌گذار تضمين لازم را به شهرداري‌ بدهد.
 
به گزارش ايسناي خوزستان، اين كارگاه آموزشي به همت معاونت آموزشي جهاد دانشگاهي خوزستان و با همكاري اداره‌كل امور شهري استانداري برگزار شد و بيش از 120 نفر از شهرداران خوزستان، كارشناسان و مديران شهرداري‌ها و اعضاي شوراهاي شهر در اين كارگاه شركت كردند.
:
:
:
آخرین اخبار