تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ زائر ایرانی در کربلا با مشکل اسکان روبه‌رو نیست/ زائران پس از زیارت بازگردند
 سرکنسول ایران در کربلا گفت: طی 72 ساعت گذشته استقرار مواکب انجام شده و در حال حاضر زائری که با مشکل اسکان مواجه باشد وجود ندارد.  

 میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا در گفت‌وگو با رادیو اربعین در تشریح وضعیت زائران ایرانی در کربلا اظهار کرد: طی 72 ساعت گذشته استقرار مواکب انجام شده و در حال حاضر زائری که با مشکل اسکان مواجه باشد وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به ازدحام و حجم جمعیت درخواست ما از زائران برگشت هرچه سریع‌تر پس از اتمام زیارت است چرا که امکانات کشور عراق و به خصوص شهر کربلا کامل نیست؛ کربلا یک شهر کوچک یک میلیون نفری است که ظرفیت پذیرایی از 5 تا 6 میلیون نفر را ندارد.

سرکنسول ایران در کربلا بیان کرد: علاوه بر زائران ایرانی، حداقل 10 میلیون زائر عراقی و همچنین از سایر کشورها برای زیارت به کربلا می‌آیند و امکانات این شهر باید در اختیار همه زائران قرار بگیرد.

وی افزود: علی‌رغم بازگشت تعدادی از زائران، موج اصلی اربعین که از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آغاز می‌شود هنوز فرا نرسیده است به همین دلیل با توجه به سخنان مراجع عظام مبنی بر اینکه ما ایام اربعین را داریم نه فقط روز اربعین، زائران پس از زیارت اقدام به بازگشت کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار