تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش:
رفع چالش کمبود نیـروی انسانی در خوزستان از اولویت‌ها است
  رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: رفع معضل کمبود نیروی انسانی از اهداف مهم تشکیل کـارگروه ویژه بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش استان خوزستان است.

 علی باقرزاده عصر امروز در حاشیه حضور در نشست کیفیت بخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تمامی مردم ایــران به استان خوزستان مدیون هستند و مقام عالی وزارت نیز برای جبران بخشی از دیــنی که نسبت به استان خوزستان وجود دارد، به کـارگروه ویژه ای در سطح  وزارت آموزش و پرورش مسئولیت داده است تا در راستای بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی در استان خوزستان اقدامات لازم را انجام دهند.

باقرزاده اضافه کرد: ٥ نفر از معاونین وزیر عضو این کارگروه ویژه هستند و مأموریت آنها رساندن شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان به بالاترین از میانگین کشوری است؛ همچنین از دیگر وظایف این کارگروه حل چالش‌های موجود در آموزش و پرورش از نظر فضا و تجهیزات است که در این شاخص‌ها نیز آموزش و پرورش خوزستان باید به سطح میانگین کشوری برسد.

وی رفع معضل نیروی انسانی را از اهداف مهم تشکیل کـارگروه ویژه بهبود شاخص‌های آموزشی و پرورشی در استان خوزستان در سطح وزارت آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد: تلاش برای رفع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان از دغدغه های مهم وزیر آموزش و پرورش، استاندار خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی است.

باقر زاده گفت: نیروی انسانی یک شاخص مهم در پیشرفت شاخص‌های آموزشی است و امروز به همراه تعدادی از مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش وضعیت موجود آموزش و پرورش خوزستان از نظر نیروی انسانی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: امروز گزارش‌های خیلی خوبی از شرایط پیشرفت فعالیت این کارگروه در استان ارائه شد؛ البته نگرانی هایی نیز وجود دارد که امید می رود بتوانیم در سال تحصیلی جاری بخشی از نیازهای ضروری و فــوری آموزش و پرورش خوزستان را از نظر نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی که زمینه ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در این استان را فراهم می کنند، برآورده کنیم.

نماینده وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش منابع مالی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بیش از ٩٨ درصد منابع در وزارت آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی صرف می شود و اگر این منابع به صورت بهینه نیز مورد استفاده قرار بگیرد، باز هم باید در همین حوزه سرمایه گذاری شود؛ به دلیل اینکه سامان دهی نیروی انسانی از منظر بهره وری و استفاده درست از منابع یک اولویت است؛ البته ما در تکنیک‌هایی که منجر به بهره وری می شود باید اطلاعات جدیدتری را به دست بیاوریم.

نمایندگان وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با هدف بررسی شاخص‌های آموزشی و پرورشی در استان خوزستــان و شرکت در جلسات تخصصی وارد این استان شدند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار