تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اندیکا، میزبان بیش از ۷ هزار خانوار عشایری
رییس اداره امور عشایر اندیکا گفت: همزمان با آغاز فصل کوچ، بیش از ۷ هزار خانوار عشایر از سایر استان‌ها در مناطق عشایری این شهرستان سکونت می‌کنند.
 رسول مدملیل، رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا  با اشاره به اینکه معمولا هر سال از اواسط شهریورماه کوچ عشایر آغاز می‌شود و تا اواسط مهرماه همان سال ادامه دارد، بیان داشت: هر ساله شهرستان اندیکا میزبان حدود ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری کوچرو از حوزه استان اصفهان در مناطق درون و برون این شهرستان است.

او درخصوص ارائه خدمات به خانوار‌های عشایری اظهار کرد: اداره امور عشایر این شهرستان اقدام به توزیع علوفه و آب آشامیدنی سالم با تانکر‌های سیار آبرسان می‌کند.

مدملیل ادامه داد: بهسازی و مرمت جاده‌های عشایری و همچنین اعطا تسهیلات در زمینه زنجیره تولید گوشت، خرید علوغه دام از دیگر خدمات ارائه شده به عشایری است که در مناطق عشایری شهرستان اندیکا ساکن می‌شوند.

این مقام مسئول به عشایر توصیه کرد: حتما واکسیناسیون دام‌ها انجام دهند، همچنین به توصیه‌های هواشناسی درخصوص بارش باران و طغیان رودخانه‌ها توجه نمایند تا شاهد حوادث و رخداد‌های ناگوار نباشیم.

به گفته رسول مدملیل، شهرستان اندیکا ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار دارد که بخشی از این جمعیت مربوط به کوچ درون شهری در حوزه‌های ییلاقی شهرستان مثل منطقه لیله، کینو، امامزاده سیخان برهان عالی، دشت آبدار، دشت بی آب و... سکونت می‌کنند و بخشی نیز مربوط به کوچ برون شهری هستند که در مناطق ییلاقی استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان ساکن می‌شوند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار