تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۲۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیئت‌های اجرایی 10 روز فرصت دارند صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: پس از دریافت استعلام داوطلبان از طریق فرمانداری ها، هیئت‌های اجرایی به مدت 10 روز فرصت دارند صلاحیت‌ها را بررسی و به هیئت نظارت اعلام کنند.
  علی حسین حسین‌زاده امروز با حضور در حوزه انتخابیه اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی شده ستاد انتخابات کشور در مدت زمان ثبت نام داوطلبان مجلس یعنی از 10 آذر تا 16 آذر،  هیئت های اجرایی نیز باید تشکیل شود.

وی  افزود: با بررسی های صورت گرفته هیئت های اجرایی در 14 حوزه انتخاباتی استان تشکیل و از روز یکشنبه به مدت 10 روز صلاحیت کسانی که در این دوره ثبت نام کردند را بررسی می کند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در رابطه با شیوه استعلام داوطلبان یازهمین دوره انتخابات مجلس  به هیئت های اجرایی، گفت: طبق قانون  بلافاصله پس از ثبت نام اسامی داوطلبان از طرف وزارت کشور  به مراجع رسمی ارجاع و استعلام انجام می‌شود، سپس پس از حداکثر 5 روز سازمان‌های مربوطه موظف هستند جواب استعلام‌ها را به فرمانداری‌ها ابلاغ کنند.

حسین‌زاده در  رابطه با زمان اعلام صلاحیت دواطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس، عنوان کرد: پس از دریافت استعلام داوطلبان از طریق فرمانداری‌ها هیئت های اجرایی به مدت 10  روز فرصت دارند صلاحیت ها را بررسی و به هیئت نظارت اعلام کنند.

وی در خصوص مقایسه آمار ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات مجلس دهم و یازدهم، گفت: آمار ثبت نام کنندگان در دوره دهم انتخابات مجلس  بالغ بر 600 نفر بود که به نظر می‌رسد آمار این دوره نیز به همین میزان باشد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار