تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۹۲۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت ملی حفاری ایران پاسخگوی نیازهای صنعت نفت كشور است
رئیس دستگاه حفاری 33 فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت به نحو شایسته پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور در بخش های عملیات حفاری و خدمات جانبی یکپارچه وابسته به آن است.
 

   رئیس  دستگاه  حفاری 33  فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت به نحو شایسته پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور در بخش های عملیات حفاری و خدمات جانبی یکپارچه وابسته به آن است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران رجب کرد زنگنه با اشاره به پراکندگی وسعت عملیاتی این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی، افزود: فعالیت این شرکت به طور عمده  در گستره شرکت های ملی مناطق نفتخیزجنوب، نفت  فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز پارس تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه صنعت حفاری صنعتی راهبردی است و نقش اصلی در تولید نفت و گاز دارد، اظهار کرد: کارکنان این  شرکت در چهار دهه گذشته با تلاش مضاعف نقش اساسی در تحقق برنامه های  صنعت نفت در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید ایفا کردند.

کرد زنگنه حفاری چاه های اکتشافی، توسعه ای، توصیفی و  تعمیری ، تکمیلی را به همراه خدمات جانبی به چاه های در دست حفاری یا در حال بهره برداری را وظیفه ذاتی شرکت ملی حفاری عنوان و گفت: این شرکت همسو با فعالیت های عملیاتی و پشتیبانی توجه ویژه ای به آموزش و پرورش کارکنان خود داشته است.

رئیس دستگاه حفاری 33 فتح در همین رابطه افزود:  برگزاری دوره های مستمر آموزش های تخصصی و عمومی برای کارکنان در سطوح مختلف و جوان گرایی در این شرکت متضمن روند توسعه و رشد روز افزون این شرکت و آینده آن می باشد.

وی اظهار کرد: صنعت حفاری  در ایران بومی شده و  علاوه بر برخورداری از دانش روز و کاربست فناوری های نوین این شرکت در بیش از یک دهه گذشته در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز در همکاری موثر با سازندگان داخلی توفیقات قابل توجهی داشته است.

کرد زنگنه که از 33 سال سابقه خدمت در صنعت نفت، 10 سال آن در سمت رئیس دستگاه حفاری از جمله دکل 33 فتح انجام وظیفه کرده و دانش آموخته مرکز آموزشی تکنولوژی حفاری شرکت است، گفت: این دستگاه سنگین حفاری که دارای توان دو هزار اسب بخار می باشد از سال 1390 به ناوگان شرکت پیوسته است.

رئیس دستگاه حفاری 33 فتح افزود: این دستگاه در هشت سال کار میدانی، حفر و تکمیل 21 حلقه چاه توسعه ای و توصیفی به متراژ افزون بر 61 هزار متر را در کارنامه خود دارد و نخستین تجربه در حفر چاه های اکتشافی، حفاری چاه گازی دنگ یک در منطقه خنج در استان فارس بود که نوید بخش کشف میدان ارم گردید.

وی اظهار کرد: دکل 33 فتح هم اینک در قالب پروژه حفاری  هشت حلقه چاه اکتشافی که از سوی مدیریت اکتشاف به شرکت ملی حفاری ایران واگذار گردیده در حال حفر چاه در موقعیت سوسنگرد است که براساس برنامه، حفاری آن استمرار دارد.

کرد زنگنه به موفقیت های کارکنان این دستگاه در انجام کارهای ابتکاری، نوآوری و تعمیرات اشاره کرد و گفت: تعمیر ضروری موتورآلات و بخش هایی از پمپ های گل در محل استقرار دکل برای پیشگیری از وقفه در عملیات از جمله این اقدامات به شمار می آید.

رئیس دستگاه حفاری 33 فتح افزود: راندن موفق رشته تکمیلی نخستین حلقه چاه توسعه ای در پروژه حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در حیطه کاری شرکت متن، ارایه خدمات جانبی به موقع، طراحی و نصب  ایر هوز Air Hose(سیستم کشنده لوله های حفاری از روی خرک به روی سکوی دکل) از موفقیت های ارزشمند کارکنان این دستگاه است.

وی با این توضیح که ساخت این سیستم موجب کاهش زمان و شتاب بخشی در عملیات شده است، اظهار کرد: کارکنان این دستگاه همچنین در یک کار ابتکاری در سیستم گردش آب از هدر رفت آب مصرفی در دستگاه جلوگیری و موجب کاهش مصرف آب شده اند.

کرد زنگنه با اشاره به اینکه این دستگاه مجهز به سیستم مدیریت پسماند و گرداننده فوقانی است، گفت: 68 نفر بر روی این دستگاه و اردوگاه آن به کار اشتغال دارند که اکثر کارکنان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و در ردیف نیروهای مجرب دستگاه های حفاری شرکت هستند.

:
:
:
آخرین اخبار