تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و انتقال خون خوزستان
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و انتقال خون خوزستان به منظور تحقق همکاری‌های مشترک و کمک به محقق شدن رسالت فرهنگی و آموزشی منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، این تفاهم نامه همکاری با هدف هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک به منظور ایجاد فرصت آموزشی برای دانش آموزان خوزستان در این بخش منعقد شده است.

وی گفت: در این تفاهم نامه اداره کل انتقال خون خوزستان متعهد شد ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را عهده‌دار شود، همچنین انتقال خون متعهد شد تا زمینه بازدید دانش آموزان استان از اداره کل انتقال خون را فراهم آورد و در قالب همین تفاهم نامه اداره کل انتقال خون همچنین موظف به آموزش مربیان برای ارائه مطالب آموزشی به دانش آموزان و اولیای آنها نیز شده است.

مودت در ادامه با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در این تفاهم نامه افزود: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان طبق این تفاهم نامه وظیفه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص نحوه اهدای خون را عهده‌دار شد، همچنین هماهنگی با مدارس برای حضور کارشناسان اداره کل انتقال خون خوزستان به منظور  ارائه مشاوره های تخصصی در خصوص اهمیت انتقال خون نیز به عهده آموزش و پرورش خواهد بود.

در حال حاضر۱۳ پایگاه انتقال خون در خوزستان فعال است.

خوزستان از جمله استانهای کشور با بیشترین بیمار مبتلا به تالاسمی است که این بیماران روزانه به ۱۳۰ واحد خون نیاز دارند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار