تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان:
سمفونی کارون را لغو کنید
در پی انتشار خبری مبنی بر اجرای سمفونی کارون توسط مجید انتظامی، رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در حمایت از کشاورزان استان، خواستار لغو این برنامه زنده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،مسعود اسدی اظهار داشت: قرار است سمفونی کارون توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای جشن خودکفایی صنعت سدسازی کشور، توسط استاد مجید انتظامی در تاریخ 16 تیرماه سال جاری در تالار وحدت تهران به اجرا درآید.

وی افزود: شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اجرای این سمفونی، قصد توجیه عملکرد خود در تخریب اراضی کشاورزی، محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و مهاجرت اجباری روستاییان را دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه خشکی رودخانه‌های بزرگ و جلگه سبز و پهناور خوزستان، ره آورد سدسازی‌های این شرکت است، اظهار داشت: بر اساس اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این سدسازی‌ها به منظور کاهش مشکل کم آبی اراضی کشاورزی منطقه بوده، در حالی که سدسازی‌های این شرکت فقط با نگاه تولید برق اجرا شده است.

اسدی ادامه داد: طی سال‌های اخیر سدسازی‌های متعدد رود کارون به جز ایجاد مشکلات عدیده برای کشاورزان و روستاییان پیامد دیگری در پی نداشته است.

وی تاکید کرد: به طور حتم با ادامه روند سدسازی و انتقال آب رود کارون باید شاهد خشکی این رودخانه در آینده نه چندان دور باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران هدف از سدسازی را اشتغالزایی می‌دانند، بیکاری و آوارگی روستاییان را از تبعات سدسازی‌ها در کشور دانست.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی گفت: به طور حتم لغو سمفونی کارون توسط استاد مجید انتظامی می‌تواند، اقدام معنوی در راستای حمایت از کشاورزان استان خوزستان باشد.

:
:
:
آخرین اخبار