تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۴۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندارد نبودن برخی جایگاه های عرضه بنزین در اهواز
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : عرضه بنزین در برخی جایگاه ها استاندارد نیست.
 محمد جواد اشرفی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع آلودگی هوا با بیان این مطلب افزود : طبق قانون باید در جایگاه های شهر اهواز بنزین یورو چهار توزیع شود.

وی ادامه داد : در بررسی کارشناسان ما مشخص شد بنزین برخی از جایگاه ها دارای گوگرد بالا و استاندارد نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه وجود فلرهای گازی ، اراضی توسعه نیشکر ، گازهای خانگی و صنعتی و گرد و خاک از جمله علل آلودگی اهواز می باشد بیان کرد : براساس تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران ، پالایشگاه های بیدبلند 2 و پتروشیمی مارون و با سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری باید حجم زیادی از گازهای همراه نفت جمع آوری و از سوزندان آن جلوگیری شود.

اشرفی  اظهارداشت : میزان آلودگی که در فضای مجازی اعلام می شود صحیح نیست و استاندارد اعلام آلودگی 24 ساعت می باشد و مرجع تشخیص اعلام تعطیلی دانشگاه علوم پزشکی می باشد و ما موظف به برگزاری جلسه کمیته اضطرار می باشیم.

وی گفت : در موضوع جریمه آلودکنندگان هوا و محیط زیست یک درصد آن به شهرداری تعلق می گیرد و در برخی موارد شهرداری ها این پول را در جای دیگر هزینه می کنند.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در این برنامه گفت : وظیفه هواشناسی پیش بینی درست و صحیح است و برای اعلام پیش بینی ها چندین تلویزیون شهری در نقاط شهر نصب تا داده ها را اعلام کنیم.

محمد سبزه زاری افزود : براساس شاخص های موجود و نقشه های هواشناسی اخطاریه و هشدارهای اعلام می شود و این هم برای سلامتی خود افراد می باشد یعنی اینکه این هوای آلوده برای سلامتی مضر است.

وی ادامه داد :شاخص آلاینده ها اگر در  24 ساعت در یمزان  150 باشد خطرناک است .

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان گفت : در کارگروه با حضور دستگاه های مربوطه از جمله محیط زیست ، هواشناسی و اندیشکده سلامت موضوع آلودگی مورد بررسی و براساس آن اگر مبنا بر تعطیلی باشد اعلام می شود.

کیامرث حاجی زاده افزود : در کارگروه آموزش و پژوهش استان طرح تحقیقاتی را شروع کردیم که براساس آن آلودگی شهر اهواز مورد بررسی قرار گرفته و نقش دستگاه های مربوطه مشخص شود.

وی ادامه داد : همچنین با حمایت استاندار خوزستان و همکاری شرکت نفت طرح آماک آغاز شد و کارخانه بهره برداری در مارون افتتاخ شد.

رئیس اندیشکده سلامت خوزستان نیز در این برنامه از آلاینده ها به عنوان یکی از عوامل بیماری ها در استان بیان کرد.

گودرزی افزود : در تحقیقات صورت گرفته و مقایسه آلودگی ذرات کمتر از دو و نیم میکرون در اهواز و تهران مشخص شد این ذرات عامل سه درصد بیماری ها هستند.

سارا اردو ، فعال محیط زیست نیز در این برنامه نداشتن بازوی اجرایی در قانون را از جمله خلا قانونی  مقابله با آلوگی هوا و محیط زیست  دانست و گفت : بودجه ای که برای جریمه آلاینده محیط زیست درنظر گرفته می شود تاثیری در حل آلودگی ندارد./صداوسیما

:
:
:
آخرین اخبار