تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۷۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۵۸۲ کیلومتر جاده در خوزستان در حال ساخت است
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه امسال منابع مالی بهتری برای اجرای طرح‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: یک هزار و ۵۸۲ کیلومتر جاده در قالب ۲۰۱ پروژه راهسازی در خوزستان در حال اجرا است.

رضا رضایی با بیان اینکه خوزستان از نظر طول راه‌های اصلی رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۰ درصد راه‌های اصلی کشور را دارا است و در رتبه اول کشور از لحاظ راه اصلی قرار دارد. همچنین این استان با برخورداری از یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه فرعی، رتبه یازدهم راه‌های فرعی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این استان از نظر آزادراه نیز با دارا بودن ۱۳۵ کیلومتر آزادراه در رتبه هشتم کشور قرار دارد و در این زمینه در تلاش هستیم با افزایش آزادراه‌های استان، رتبه خوزستان را در بحث آزادراه‌ها بهبود ببخشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اجرای طرح‌های راهسازی در خوزستان، عنوان کرد: بدهی‌هایی در زمینه اجرای طرح‌ها وجود دارد که البته بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده و امسال منابع بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیش‌بینی شده است.

رضایی بیان کرد: در این زمینه با توجه به پیش‌بینی منابع مالی بهتر، در حال حاضر ۲۰۱ پروژه در خوزستان با اعتبار حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است. از این تعداد ۳۵۱ کیلومتر جاده در قالب ۱۹ پروژه با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خوزستان در حال احداث است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان ۸۳ پروژه راه اصلی به طول ۴۵۱ کیلومتر با ۶۳۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است. همچنین ۷۸۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۹۹ پروژه با اعتبار بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

رضایی خاطرنشان‌کرد: اگر منابع مورد نظر به طور کامل اختصاص پیدا کند، بسیاری از مشکلات راه‌ها برطرف می‌شود اما به دلیل تامین نشدن تمام اعتبارات، برخی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند و روند احداث آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار