تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز احداث ناحیه صنعتی شهرستان کارون
 عملیات اجرایی احداث نخستین ناحیه صنعتی شهرستان کارون روز شنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان روز شنبه در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از تفکیک شهرستان کارون از اهواز و تشکیل شهرستان جدید کارون به دنبال تامین زمین برای احداث ناحیه و یا شهرک صنعتی در این منطقه بودیم.

اخلاق محمدیان افزود: این ناحیه صنعتی در چهار کیلومتری مرکز شهرستان کارون، و کنار تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز و در مجاورت شهرک شماره سه اهواز و در نزدیکی کارخانه فولاد خوزستان واقع است.

 وی با اشاره به اینکه مساحت این ناحیه صنعتی ۵۰ هکتار است گفت: زمین این ناحیه صنعتی از منابع ملی تامین شده و تمامی مجوزهای لازم نیز گرفته شده است.

محمدیان با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی برای رونق اقتصادی و اشتغال منطقه بسیار تاثیرگذار است بیان کرد: در سال آینده زیرساخت های لازم در این ناحیه صنعتی فراهم خواهد شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذار وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه محدودیت واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی اهواز وجود دارد افزود: تاسیس این ناحیه صنعتی می تواند شرایط خوبی را برای متقاضیان سرمایه گذاری فراهم کند.

 وی گفت: در این ناحیه صنعتی امکان فعالیت صنایع غذایی، کارگاهی، سلولزی، فلزی ، برق ، شیمیایی و کانی فلزات وجود دارد.

در خوزستان ۳۴ شهرک و ۳۹ ناحیه صنعتی وجود دارد که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان انجام گرفته و باقی در حال احداث و تکمیل زیرساخت هستند.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبداله در سال ۹۱ از شهرستان اهواز تفکیک شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار