تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۱۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیمی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان به اشتغال رسید
 معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: بیش از ۵۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی خوزستان منجر به اشتغال پایدار و ورود جوانان به بازار کار شده است.

مسعود زنگنه منش بیان کرد: امسال ۱۴ میلیون و ۷۲۳هزار و ۸۷۳ نفر ساعت، فرصت آموزش در مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان فراگیری مهارت در خوشه‌های مختلف صنعت،خدمات، کشاورزی و فرهنگ وهنر در حدود ۲ هزار حرفه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این میزان آموزش هفت میلیون و ۳۳۶هزار و ۸۹ نفر ساعت در بخش دولتی و هفت میلیون و ۳۸۷هزار و۸۴ نفر ساعت در بخش خصوصی  در رشته‌هایی همچون صنایع پوشاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهداشت و ایمنی  صنایع خودرو، الکترونیک، صنایع نساجی، صنایع دریایی، صنایع دستی، صنعت چاپ و صنایع کشاورزی اجرا خواهدشد.

معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه ۶ درصد آموزش‌های فنی وحرفه ای کشور در خوزستان اجرا می شود گفت: در سال ۹۹ حدود سه درصد از تعهد آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان در صنایع، صنوف و اتحادیه ها ارایه می شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی بخش دولتی در مراکز ثابت دولتی، ترک اعتیاد، حاشیه شهرها، کارگاه های مهارت آموزی در محیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  و بهزیستی، زندان، پادگان، مناطق روستایی، کارخانجات، عشایر، دانشگاه، مراکز SCD و صنعت ساختمان اجرا شد. 

زنگنه منش گفت: آموزش های مهارتی بخش دولتی و خصوصی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین در قالب استانداردهای بینالمللی اجرا شد تا بستر لازم برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

وی بیان کرد:پارسال ۹۱هزار و ۸۸۰ نفر در ۳۸ مرکز ثابت بخش دولتی و ۴۹هزار و۷۳۶ نفر در ۶۶۹ آموزشگاه آزاد خوزستان که بیش از پنج درصد کل آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای کشور را شامل می شود آموزش مهارتی را فراگرفتند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار