تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام ۲۲ پرستار ICU برای کمک‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۲ پرستار ICU کار ازدانشگاه‌های برخی نقاط کشور برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در حوزه دانشگاه اعزام شدند.

لیدا ممبینی  اظهار داشت: با توجه به افزایش تخت‌های آی سی یو و خدمت رسانی بهتر به بیماران مبتلا به کرونا و ظرفیت ۲ برابری این نوع تختها، در راستای رسیدگی بیشتر به بیماران، پرستاران آی سی یو کار از دیگر نقاط کشور به کمک ما شتافتند.

ممبینی ادامه داد: پرستاران از دانشگاه یزد ۲ نفر، مشهد هفت نفر، دانشگاه تهران سه نفر، نیشابور ۲ نفر و همچنین یک گروه هشت نفره جهادی شامل ۶ پرستار جنرال و آی سی یو و یک نفر اتاق عمل و بیهوشی از دانشگاه شهید بهشتی تهران توسط بسیج جامعه پزشکی برای یاری رساندن به حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهوازاعزام شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: این پرستاران در بیمارستان‌های رازی، سینا و طالقانی قدیم اهواز فعالیت دارند.

وی گفت: در خردادماه ۱۲ پرستار به بیماران خدمت رسانی کردند و در تیر ماه نیز گروه جهادی و ۲ نیروی دانشگاه نیشابور فعالیت دارند که نیروهای جهادی به مدت یک هفته از ابتدای هفته جاری تا آخرهفته و نیروهای نیشابور به مدت دو هفته فعال هستند.

ممبینی اضافه کرد: تعدادی پرستارICU نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دزفول تقسیم شده و خدمت رسانی می‌کنند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا  از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی بیان کرده‌اند.

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطابق برآوردها و در نتیجه‌ی بررسی نرخ موارد بستری مبتلایان به کرونا تا ۳۰ خرداد ۹۹ شهرهای آبادان، امیدیه ، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز قرار دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار