تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب:
پیروزی در جنگ اقتصادی جز با کار مجاهدانه امکان‌پذیر نیست
  فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی جبهه استکبار علیه ملت ایران گفت: پیروزی در این جنگ که به مراتب از جنگ نظامی دشوارتر است جز با کار مجاهدانه ، مخلصانه و برنامه‌ریزی هوشمندانه امکان‌پذیر نیست.

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم الشهدا روز دوشنبه در جریان بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) و شرکت لوح سبز جنوب سازنده "ام.دی.اف" در شعیبیه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تجلیل از عزم جزمی که در مجموعه این شرکت برای غلبه بر مشکلات وجود دارد افزود:خوشبختانه این اراده که می‌توان دشمن را عقب زد و بر تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه غلبه کرد وجود دارد.
وی با بیان اینکه در تولیدکنندگان و صنعتگران در صف مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند افزود:در بازدید از کارخانه "ام.دی.اف" و تلاش کارگران و کارکنان این واحد تولیدی که در شرایط طاقت فرسای گرمای جنوب مشغول کار و تولید هستنند این اشتیاق به تولید و فعالیت مجاهدانه و شبانه روزی وجود دارد.
فرمانده قرارگاه کربلا درجنوب غرب کشور در ادامه با اشاره به صادرات محصولات شرکت لوح سبز جنوب به کشورهای منطقه اظهار داشت: این موضوع که تحریم‌های سنگین نتوانسته است عزم ملت ایران را بشکند جای مباهات دارد واین خیلی باارزش است.
خادم الشهدا از مجموعه کارکنان و مدیران این شرکت که در صف مقدم جبهه اقتصادی مشغول تامین نیازهای کشور هستند و محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند تقدیر کرد.
وی به ظرفیت های متنوع خوزستان برای ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه اشاره کرد و افزود: راه اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای برای آموزش جوانان جویای کار و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی در منطقه اقدامی ضروری است که می‌تواند معضل بیکاری را در خوزستان کمترکند.
وی همچنین از همکاری و تعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در تامین الکل مورد نیاز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و افزود:الکل مورد نیاز برای ضدعفونی سطوح و اماکن در مناطق دوردست توسط شرکت الکل رازی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تامین شد و قرارگاه کربلا نیز نیازهای استان های مازندران ، کهگیلویه و بویراحمد و قم به الکل را تامین کرد.
خادم الشهدا به همکاری سپاه در بسیج امکانات برای حفاظت از واحدهای نیشکری خوزستان در سیل بهار ۱۳۹۸ اشار ه کرد و افزود: سپاه با همه توان و با عزمی جهادی وارد میدان شد و در کنار مردم قرار گرفت.  
مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) نیز در نشست خبری اظهار داشت:امسال تولید شکر در واحد صنعتی از ۵۸هزار تن پارسال به ۸۰هزار تن در سال جاری خواهد رسید.
محمدرضا عصاره با اشاره به اینکه امسال ۱۰هزار و۵۷۱ هکتار از زمین های این شرکت زیرکشت نیشکر قرار گرفته و آب مورد نیاز این محصول تامین شده است ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید بتوان گامی موثر در تولید محصول راهبردی شکر برداشت.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی طرح‌های هفت‌گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) در شعیبیه شوشتر، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰هزار شکر از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۸۰ یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید شدند.
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در افق ۱۴۱۰ حدود ۶۸ درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان با استفاده از ۲ محصول چغندر قند و نیشکر تولید خواهد شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشور را دارد. سهم نیشکر از مجموع تولیدات کشاورزی استان حدود ۶.۵میلیون تن است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار