تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۰۳۳۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات الکتریکی؛ عمده‌ترین عامل آتش‌سوزی‌های منازل اهواز
  رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به وقوع چهار فقره آتش‌سوزی در منازل مسکونی در روز گذشته گفت: مشکلات الکتریکی عمده‌ترین عامل آتش‌سوزی‌های منازل مسکونی است.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: روز گذشته (۱۶ تیرماه) چهار مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی در مناطق سپیدار، زیتون کارمندی، آغاجاری منابع طبیعی و کوی مشعلی به سامانه ۱۲۵ این سازمان، اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: ساعت ۱۴:۵۹ روز گذشته اولین مورد آتش‌سوزی مسکونی به این سازمان اطلاع‌رسانی شد که در پی این حادثه، از ایستگاه ۲۰۰ سازمان آتش‌نشانی، دو خودرو به محل حادثه اعزام شدند و نسبت به بررسی، کنترل و اطفای آتش اقدام کردند.

قنبری ادامه داد: علت این حادثه، اتصال الکتریکی بر اثر بار بیش از حد تشخیص داده شد که آتش‌نشانان با رسیدن به موقع از سرایت حریق به سایر نقاط جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: دومین حادثه ساعت ۱۷:۰۶ به مرکز پیام آتش‌نشانی اهواز اطلاع‌رسانی شد، که با اعزام تیم عملیات ایستگاه ۶۶ به  آغاجاری منطقه منابع طبیعی نسبت به مهار حریق اقدام شد. این حادثه نیز به علت اتصال برق تشخیص داده شد که موجب دودگرفتگی کامل ساختمان و خسارت به برخی از وسایل منزل شد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان در این حادثه با دو خودروی حریق و یک خودروی نجات در محل حضور داشتند و پس از یک ساعت عملیات، به سمت ایستگاه خود بازگشتند.

قنبری گفت: سومین مورد حریق منزل مسکونی نیز ساعت ۱۷:۱۱ در خیایان شهید بندر منطقه زیتون کارمندی اتفاق افتاد که آتش‌نشانان ایستگاه ۹۹ پس از چهار دقیقه خود را به محل حادثه رساندند. در پی این آتش‌سوزی نیز دو خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شدند و در مجموع، حریق با پنج خودرو کنترل شد. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان، اتصال برق اعلام شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی علاوه بر خسارت به وسایل خانه، موجب دودگرفتگی ساختمان نیز شد.

وی افزود: آخرین مورد حریق نیز ساعت ۱۸:۲۳ به سامانه ۱۲۵ گزارش شد که آتش‌نشانان از ایستگاه ۶۶ با دو خودرو به سمت محل حادثه در منطقه سپیدار اعزام شدند. علت این حادثه نیز آتش گرفتن آبگرمکن خانه اعلام شد.

قنبری گفت: نکته حائز اهمیت این است که بارها از سوی سازمان آتش‌نشانی اهواز علت حریق‌های مسکونی اتصال برق عنوان شده و نسبت به رسیدگی و ایمن‌سازی سیستم‌های الکتریکی منازل هشدارهای لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که سه مورد از این چهار آتش‌سوزی، به علت اختلالات الکتریکی رخ داده که این مساله خود نشان از آمار بالای آتش‌سوزی‌ها بر اثر مشکلات الکتریکی دارد بنابراین با رعایت و جدی گرفتن ایمنی وسایل برقی و سیستم‌های الکتریکی و همچنین داشتن وسایل اطفای حریق در منازل و مکان‌های مختلف باید از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر و بزرگ جلوگیری شود. باید یادمان باشد که حادثه همیشه در یک قدمی ما است و این تصور را باید از ذهن‌مان دور کنیم که حادثه همیشه برای دیگران اتفاق می‌افتد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار