تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۹۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یکهزارو۳۵۰ تن بذرگندم بین کشاورزان شادگان توزیع شد
  مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: یکهزار و ۳۵۰تن بذر گندم و ۱۰ تن بذر کلزا بین کشاورزان شادگانی توزیع شد.

خلیل منیعات اظهار داشت: این بذرها زیرنظر کارشناسان و محققان کشاورزی استان در مزارع تولید و اقدامات کارشناسی و مهندسی لازم بر روی آنها انجام شده ‌است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته ۱۱هزار هکتار از گندمزارهای شادگان کشت شد که این رقم در سال زراعی جاری به ۱۸ هزار هکتار گندم رسیده است که با توجه به سال آبی خوب پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان میزان کشت کلزا در شادگان را هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سال گذشته محصول کلزا در ۹۰۰ هکتار از مزارع شادگان کشت شد. 

منیعات بیان کرد: در سال جاری ۱۲ هزار تن کود برای کشت پاییزه بین کشاورزان شادگانی توزیع خواهد شد تا مشکلی در این زمینه نداشته باشند ضمن اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده به هر کشاورز ۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بدون آورده داده خواهد شد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون و جراحی قرار دارد. 
  این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است. 
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است .گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان به شمار می‌ روند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار