تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گندم موردنیاز خوزستان تا اردیبهشت ذخیره‌سازی شد
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۴۰۰هزار تن گندم تولیدی مورد نیاز خوزستان تا اردیبهشت ماه سال آینده که زمان برداشت این محصول در استان است، در سیلوها ذخیره‌سازی شده است.

امید جهان نژادیان  با بیان اینکه نیاز سالانه خوزستان به گندم حدود ۶۰۰هزار تن است به همه مصرف کنندگان صنفی ، صنعتی و خانگی اطمینان داد که آرد مورد نیاز همه بخش‌ها تامین می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گندم تولیدی خوزستان از کیفیت بالایی برخوردار است افزود: بخش مهمی از گندم تولیدی استان برای مخلوط سازی به سایر استان‌ها حمل شده است ولی ذخیره‌سازی گندم در استان در حد بالا و قابل قبولی قرار دارد.
برداشت گندم در خوزستان از اواخر فروردین به مدت ۴۰ روز ادامه دارد و پیش بینی شده سال زراعی جاری حدود ۱.۵میلیون تن گندم در خوزستان برداشت شود.

سال زراعی گذشته در خوزستان به عنوان قطب نخست تولید گندم ، اندکی بیشتر ۱.۲میلیون تن گندم باکیفیت به نرخ تضمینی خریداری شد.

ترخیص ۱۴۰هزار تن گندم وارداتی در بندر امام
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: هم اکنون ۱۲۰هزار تن گندم وارداتی در بندر امام ترخیص شده است.
جهان نژادیان افزود: گندم وارداتی درروزهای آینده به نقاط مختلف کشور بجز خوزستان حمل می شود.
وی گفت: طبق برنامه تا پایان سال جاری حدود یک میلیون تن گندم در بندر امام تخلیه و ترخیص خواهد شد.
جهان نژادیان با بیان اینکه واردات شکر خام طبق برنامه ادامه دارد افزود: ۱۲۵هزار شکر خام وارداتی در حال انتقال به کارخانه های تصفیه شکر کشور هستند.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از طرف شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی واردات چهار کالای اساسی شامل گندم ، برنج ، شکر و  روغن خام از بندر امام است.

۹۰درصد واردات چهار کالای اساسی و ۷۵درصد نهاده‌های دامی فله مورد نیاز کشور از بندر امام وارد می‌شود.

مرجع / ایرنا
برچسب ها: غله ، بازرگانی ، خوزستان ، گندم ، سیلو
:
:
:
آخرین اخبار