تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۱۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد:
شاخص‌اقتصادی اهواز گرفتار طوفان گردوغبار
طوفان گردو غبار نفس اقتصاد را هم کند کرده است. افراد بسیاری در اثر عوارض این گرد و غبار دچار بیماری‌های پوستی و تنفسی شده‌اند. کودکان به علت رشد ناقص ریه‌ها و نوع تنفس، بیشتر در معرض حملات ریوی هستند و در مقابل این ریزگردها بسیار حساس ترند. ما بیش از هر چیز باید به سلامت مردم بها دهیم، چرا که این نکته از هر مسئله در جامعه با اهمیت‌تر است و به همین علت دولت باید هرچه سریعتر تدابیر کارآمدی را اتخاذ کند
حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملک نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه طوفان گردو غبار نفس اقتصاد را هم کند کرده است، گفت: افراد بسیاری در اثر عوارض این گرد و غبار دچار بیماری‌های پوستی و تنفسی شده‌اند.

 حجت اله درویش پور افزود: کودکان به علت رشد ناقص ریه‌ها و نوع تنفس، بیشتر در معرض حملات ریوی هستند و در مقابل این ریزگردها بسیار حساس ترند. ما بیش از هر چیز باید به سلامت مردم بها دهیم، چرا که این نکته از هر مسئله در جامعه با اهمیت‌تر است و به همین علت دولت باید هرچه سریعتر تدابیر کارآمدی را اتخاذ کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: پدیده گردو غبار شاخص علمی این حوزه انتخابیه را به نحو چشمگیری کاهش داد و این در حالی است که مدارس اهواز پی در پی تعطیل می شود.

وی با هشدارنسبت به سلامت مردم استان خوزستان  ومردم شهرهای دیگر که درمعرض پدیده گرد وغبار قرار دارند گفت: دولت باید تدبیری برای حل این معضل بیاندیشد، زندگی دراین حوزه انتخابیه  در شرایط ویِژه قرار گرفته و انتظار می رود به قوانین و ضمانت های اجرایی که برای این مناطق درنظر گرفته شده توجه بیشتری شود.

 درویش پور  با  اشاره به اینکه گرد وغبار زندگی عادی و اقتصادی این حوزه انتخابیه  را دچاراختلال کرده است متذکر شد: انتظار می‌رود به مناطقی که در معرض گردو غبار قرار گرفته اند توجه بیشتری شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک، افزود : یکی از بهترین را مبارزه با گرد وغبار، درختکاری است ، اما همان‌طور که همه می‌دانیم بحث درختکاری و زیر پوشش بردن اراضی بیابانی، نیاز به یک برنامه‌ بلندمدت دارد و در کوتاه‌مدت نمی‌توان این روش را عملی کرد و از آن بهره گرفت.

 وی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید با یک برنامه ریزی برای جلوگیری از ورود گردو غبار به کشور فکری کنند، گفت: متاسفانه پدیده گردو و غبار تولید داخلی را به نحو چشمگیری کاهش داد..

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یاد آور شد: پدیده گرد و غبار رویدادی طبیعی است و در بخش‌هایی از جهان که دارای مناطق خشک و بیابانی وسیع هستند ایجاد می‌شودو از این گرد و غبار کیفیت هوا و عمق دید را کاهش می‌دهد و به طور حتم اثرات سویی بر سلامت انسان داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
مگر ما خوزستانی ها هم حق داریم ما باید زجر بکشیم تا بعضی ها کیفش را ببرند واقعا استاندار ، نمایندگان استان نمی توانند یک روز جمع شوند و به دفتر مقام معظم رهبری بروند و پیگیر مشکل خوزستان در همه زمینه بشوند واقعا جای تعجب دارد یا نمی خواهند یا این مشکلات به نظر آنها حاد نیست البته حق دارند چونکه............؟؟
:
:
:
آخرین اخبار