تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۴۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اهواز
آیین سومین سالگرد تشییع و تدفین دو شهید گمنام و یادواره این شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

در این یادواره که شامگاه یکشنبه در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد برگزار شد بیش از 2 ‌هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد و میهمانانی از دانشگاه‌های دیگر حضور داشتند.

در این مراسم معنوی که جمعی از خانواده‌های معظم شهداو ایثارگران حضور داشتند سردار پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از حماسه آفرینی دلاورمردان ایران در نبرد حق علیه باطل به ویژه سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفر صادق (ع)، سردار شهید اسماعیل دقایقی فرمانده سپاه بدر و از شهدای شاخص شهرستان بهبهان، شهیده مریم فرهانیان از شهدای شاخص زن آبادان و شهیده فاطمه کرجو پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان و از خطبای توانای خوزستان نیز در خصوص وظایف جوانان امروزی به ایراد سخن پرداخت.

همچنین کربلایی مجتبی رمضانی از مداحان اهل بیت (ع) شهرستان رفسنجان استان کرمان که برای حضور در آیین سومین سالگرد تشییع و تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اهواز اشعار جدیدی آماده کرده با درخواست جمعی از دانشجویان و جوانان حاضر شعر معروف خود «شهید گمنام سلام» را خواند و گفت: دعا کنید که ان شاالله به زودی بیداری اسلامی به سراسر عربستان را فرا گیرد و همگی برای ساخت بارگاه و حرمی برای امامان بقیع و حضرت‌ام البنین (س) عازم مدینه بشویم و کمک‌های مردم ایران را برای این کار جمع آوری کنیم.

حضور دانشجویان در یادواره شهدای گمنام به حدی بود سالن و جایگاه تماشاچی‌ها مملو از جمعیت بود و تعداد زیادی از افراد در اطراف سالن ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

از نکات جالب آیین سومین سالگرد تشییع و تدفین دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اهواز این بود که سید جواد هاشمی مجری برنامه چندین بار از حاضران خواست که به افتخار ایثارگری شهدای والامقام دست بزنند که با تشویق بی‌نظیر شرکت کنندگان روبه‌رو شد.

این رزمنده دفاع مقدس در بخش دیگری از برنامه به بیان خاطره‌ای از سفر خود به کشور چین پرداخت و گفت: در سفری که به پکن داشته‌ام متوجه شدم می‌دانی در این شهر وجود دارد که مردم با اکرام و احترام خاصی از کنار آن رد می‌شوند و به آن تعظیم می‌کنند وقتی علت این کار را پرسیدم متوجه شدم که این میدان به یاد کشته شده‌های کشور چین در جنگ‌ها ساخته شده است.

وی افزود: این میدان به خاطر اینکه در ذهن مردم پکن تجسمی از روح سربازان کشته شده دارد، مورد احترام قرار می‌گرفت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار