تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۴۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جهادگران تولید؛ رهروانِ حبیب ملت
 کارکنان صنعت نیشکر، جهادگران عرصه تولید هستند که دل در گروه ولایت دارند و عاشقانه از مکتب سردار دل‌ها پیروی می‌کنند.

سه سال از آسمانی شدن و فراغ سردار دل‌ها می‌گذرد اما یاد و خاطره «حبیب ملت» مانند جای جای این سرزمین، در صنعت نیشکر همواره زنده است.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نیشکری‌ها با برگزاری یادواره و مراسم‌های مختلف، یاد و نامش را گرامی داشتند.

گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت

کارکنان صنعت نیشکر، جهادگران عرصه تولید هستند که دل در گروه ولایت دارند و عاشقانه از مکتب سردار دل‌ها پیروی می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این سخنان آغازین امام جمعه موقت اهواز در مراسم گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت اسطوره مقاومت و ایثار، سردار شهید قاسم سلیمانی است که یازدهم دی ماه در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مدیران و کارکنان این کشت و صنعت همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی بر وحدت ایران اسلامی در برابر نقشه‌های استکبار جهانی تاکید کرد.

در ادامه، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اشاره کرد و آن را وصیت‌نامه‌ای نورانی و الهی سیاسی حاج قاسم دانست که ثمره چهل سال مجاهدت او بود.

وی افزود: اکنون تبیین و عمل به این وصیت‌نامه قطعا راه را برای نیل به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی که امام خامنه‌ای خودسازی را پیش زمینه مرحله تمدن سازی انقلاب اسلامی می‌دانند، هموار می‌کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام آل‌مبارک امام جماعت شرکت نیشکر دهخدا نیز ضمن قدردانی از مدیران کشت و صنعت نیشکر دهخدا، آن‌ها را ستون فقرات تولید دانست که در بحران‌های نظیر خشکسالی و… با تمام توان، تولید را حفظ کردند.

در ادامه مراسم نیز، کلیپ‌هایی از حضور سردار دل‌ها در خوزستان و همچنین بخش‌هایی از وصیت‌نامه این شهید پخش شد.

ایستاده به عشق سردار دل‌ها

نیشکری‌های کشت و صنعت امیرکبیر نیز با حضور گرم یکی از همرزمان سردار سلیمانی و برپایی مراسم خاطره‌گویی و اجرای سرود حماسی، تمام قد به عشق سردار ایستادند.

در مراسمی که در این کشت و صنعت برگزار شد، سردار اسماعیل زاده از همرزمان سردار دل‌ها، سردار سلیمانی را فرزند حقیقی اسلام و تربیت یافته مکتب انقلاب خواند و گفت: حاج قاسم از دل تهدیدها فرصت خلق می‌کرد و با خطرپذیری زیاد و فداکاری غیرقابل توصیف، ابتکار عمل را از دست دشمن خارج می‌کرد.

او در ادامه از سردار سلیمانی به عنوان ظرفیت بزرگ انقلاب یاد کرد و افزو : شهید سلیمانی خود را در معرض تهدیدات قرار داد تا امنیت کشور حفظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حجاری امام جماعت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر نیز در ادامه این آیین گفت: سردار دل‌ها زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده بود و در طول عمر با برکت خود در راستای آرمان های انقلاب، نظام و اطاعت از مقام معظم رهبری گام برداشت و به همین دلیل سیره این شهید بزرگوار می‌تواند چراغ راه آحاد مردم به خصوص مسئولان و دولتمردان باشد.

یادواره‌ای برای حبیب ملت

حسینیه ولایت کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی نیز همزمان با سالروز شهادت سردار دل‌ها غرق در سوگ و ماتم شد و کارکنان این شرکت، در مراسمی یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی داشتند.

در این مراسم، مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر دعبل خزاعی در رابطه با سیره و روش سپهبد سلیمانی سخنرانی کرد و در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین نعمت تبار امام جماعت این شرکت به اهمیت ادامه راه مکتب سلیمانی پرداخت.

پاسداشت یاد سردار دل ها

مدیران و پرسنل کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی نیز در نمازخانه این شرکت گردهم آمدند و یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی‌داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام رضا نصیری درخصوص شخصیت و مجاهدت‌های آن شهید والا مقام به ایراد سخن پرداخت و اکبر ممبینی نیز مداحی کرد.

 

برچسب ها: نیشکر ، توسعه نیشکر
:
:
:
آخرین اخبار