تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۶۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف 758 کیلوگرم مواد مخدر در بهبهان
 فرماندار بهبهان از کشف 758 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 9 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

فرهاد باذلی‌محبوب امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در فرمانداری بهبهان برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت بهبهان در خصوص کشف مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی بهبهان در 9 ماه گذشته با زحمات شبانه‌روزی خود موفق به کشف 758 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ شدند که در همین راستا 283 متهم دستگیر، 252 پرونده تشکیل شد و 46 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین نیز توقیف شد.

وی تصریح کرد: همچنین 10 طرح عملیاتی در مناطق جرم‌خیز و آلوده شهرستان بهبهان اجرا شده و 18 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شدند.

فرماندار بهبهان با اشاره به عملکرد پاسگاه خیرآباد در موضوع کشف مواد مخدر گفت: این پاسگاه در ورودی بهبهان و استان خوزستان از استان‌های شرقی همجوار قرار داشته و نقش تعیین‌کننده‌ای در جلوگیری از ورود مواد مخدر به خوزستان دارد، از این رو خواستار تجهیز آن هستیم تا بتواند سرعت و عملکرد بهتری در برخورد با قاچاقچیان داشته باشد.

وی با بیان این‌که امحاء یک تن مواد مخدر در بهبهان نشان از تلاش این پاسگاه دارد، خاطرنشان کرد: تجهیز پاسگاه خیرآباد بهبهان از قول‌های استاندار نیز بوده و انتظار داریم این پاسگاه از همه لحاظ مجهز شود.

باذلی‌محبوب در ادامه به وضعیت دادگاه انقلاب بهبهان اشاره کرد و گفت: دادگاه انقلاب بهبهان در حال حاضر زیرمجموعه دادگاه انقلاب ماهشهر است و میزان پرونده‌های مربوط به این دادگاه نیز تعداد کمی نبوده و به همین دلیل خواستار استقلال این دادگاه در بهبهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با استقلال دادگاه انقلاب بهبهان از تعداد بسیار زیاد ترددها میان بهبهان و ماهشهر برای پیگیری پرونده‌ها جلوگیری شده و روند رسیدگی به امور آن‌ها نیز سرعت بیشتری می‌گیرد.

فرماندار بهبهان با اشاره به امور فرهنگی در راستای پیشگیری از ترویج این مواد افیونی که توسط آموزش و پرورش و ناحیه مقاومت بسیج برگزار می‌شود، ادامه داد: این امور با اعتبارات خاص این دستگاه‌ها انجام شده و میزان آن‌ها نیز پاسخگوی نیاز این دستگاه‌ها برای استمرار این برنامه‌ها نیست بنابراین از مسئولین امر تقاضای افزایش مقدار اعتبارات تخصیصی به امور فرهنگی در راستای جلوگیری از ترویج مواد مخدر در میان جامعه به خصوص جوانان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت ارتقای سطح سازمان فرماندهی انتظامی بهبهان از رتبه 16 به 17 خبر داد و اظهار داشت: با توجه به توسعه شهر و جمعیت آن و جمعیتی که روزانه از شهرهای مجاور برای انجام امور اقتصادی و درمانی وارد بهبهان می‌شوند، این ارتقا ضروری است تا از این طریق ضمن به‌کارگیری نیروهای لازم، تجهیزات این فرماندهی نیز ارتقا یابد.

باذلی‌محبوب در پایان با اشاره به وجود چندین هزار واحد مسکونی در مسکن مهر بهبهان خواستار ایجاد یک کلانتری در آن منطقه شد.

گفتنی است، در این جلسه کمیته‌های مختلف فرعی زیرگروه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بهبهان عملکرد و مشکلات خود را بیان کرده و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر بهبهان به جهت عملکرد مناسب در موضوع مبارزه با مواد مخدر، ارائه آموزش‌های لازم و انجام امور فرهنگی، توسط این شورا در استان مورد تقدیر قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار