تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۷۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائران آزاد شده در قاب تصویر+فیلم
محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در دمشق به همراه نماینده ولی فقیه در سوریه، از زائران ایرانی آزادشده در هتل شرایتون دمشق استقبال کردند.

 48 زائر ایرانی ربوده شده که امروز آزاد شدند، در هتل شرایتون دمشق با استقبال گرم «محمد رضا رئوف شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، نماینده ولی فقیه در دمشق نیز از زائران آزاد شده استقبال بعمل آورد.

همانگونه که در فیلم نیز نشان داده می شود، زائران ایرانی لباس‌های یکسانی بر تن دارند.

14 مرداد سال جاری بود که تروریست‌های مسلح حدود ساعت 11 صبح روز شنبه (به وقت محلی) با حمله به یک اتوبوس حامل زائران ایرانی، همه 48 سرنشین آن را ربودند.

این گروه از زائران ایرانی قبل از عزیمت به فرودگاه، قصد داشتند تا برای زیارت خداحافظی راهی مرقد مطهر حضرت زینب (س) در حومه شهر دمشق شوند که در جاده فرودگاه ربوده شدند.

در طول مدت خبرهای ضد و نقیض فراوانی از سوی ربایندگان منتشر شده بود ولی همه 48 زائر در سلامت کامل هستند و به زودی به ایران باز می‌گردند.

مسئولان ایرانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معاونت عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در گذشته نوید آزادی این زائران ربوده شده را داده بودند.



دانلود

مرجع / فـارس
برچسب ها: زائران ، آزاد ، گروگان ، سوریه
:
:
:
آخرین اخبار