تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۸۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: شهرستان شوش، معین مرز چذابه تعیین شد
 سرپرست فرمانداری شوش با بیان اینکه این شهرستان به عنوان معین مرز چذابه تعیین شده است، گفت: علاوه بر ۱۲۰ موکبی که در این شهرستان آماده پذیرایی از زائران اربعین هستند، ۱۶ موکب از شوش نیز در مرز چذابه در حال استقرار است.

محسن حویزه  افزود: قرارگاه اربعین با ایجاد کمیته‌های متعدد در شهرستان شوش ایجاد شده و برنامه ریزی‌های مختلفی برای میزبانی هرچه بهتر از زائران اربعین در این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ موکب در شوش و مسیرهای منتهی به بقعه دانیال نبی(ع) توسط مردم و عاشقان ثارالله و ۱۵۰ هیات عزاداری ایجاد می‌شود که هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

سرپرست فرمانداری شوش اظهار کرد: ۱۶ موکب از شهرستان شوش برای اربعین امسال در مرز چذابه مستقر می‌شود و از زائران حسینی میزبانی می‌کنند.

وی افزود: عملیات برپایی این موکب‌ها با بسیج امکانات و کمک دستگاه‌های اجرایی و مشارکت پرشور مردم شوش با شتاب در حال انجام است.

حویزه با اشاره به میزبانی حرم دانیال نبی(ع) از ده‌ها هزار زائر در اربعین حسینی گفت: حرم دانیال نبی(ع) در ایام اربعین حسینی(ع) ۱۰ روز میزبان ده‌ها هزار نفر از زائران و جاماندگان اربعین از سراسر کشور است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف برای نیازسنجی و شناسایی نقاط خطرخیز مسیر حرکتی زائران اربعین اظهار کرد: نقاط حادثه خیر در مسیر جاده ترانزیتی شوش به اهواز، شوش به دزفول، شوش به اندیمشک و سه راهی دهلران شناسایی و تمهیدات لازم برای ایمن سازی مسیرهای منتهی به مرز در حال نهایی شدن است.

سرپرست فرمانداری شوش با تاکید بر بسیج تمام امکانات شهرستان برای اسکان زائران اربعین گفت: علاوه بر استقبال مردم برای میزبانی از زائران، تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی و ورزشی نیز برای اسکان زائران در این شهرستان آماده شده است.

وی افزود: استقرار اورژانس جاده‌ای، افزایش فعالیت کارخانه یخ، ایجاد نانوایی سیار و تقویت جایگاه‌های سوخت بخشی از اقدام‌هایی است که در شهرستان برای میزبانی از زائران اربعین تدارک دیده شده است.

 براساس اعلام استانداری خوزستان یکهزار موکب در این استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر می‌شوند که این موکب‌ها از ابتدای ورودی‌های استان تا گذرگاه‌های پایان بازگشت زائران اربعین در خدمت زائران هستند.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار