تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۷۸۲۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز خدمات‌رسانی اورژانس در دو مرز شلمچه و چذابه
 عملیات امدادرسانی به زائران اربعین حسینی(ع) در دو مرز شلمچه و چذابه از امروز 27 مرداد به صورت رسمی آغاز شد.

دکتر فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آغاز خدمت‌رسانی اورژانس در مرز چذابه اظهار کرد: با اعزام کاروان‌های تخصصی عملیاتی، ستادی و پشتیبانی اورژانس ۱۱۵ به مرز چذابه، اورژانس خوزستان همپای زائران کربلای معلی آماده خدمت‌رسانی شده است.

 وی افزود: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین و اعلام شروع مراسم پیاده‌روی امسال، از امروز (۲۷ مردادماه) مصادف با اول ماه صفر تیم‌های مختلف فوریت‌های پزشکی به مناطق از پیش تعیین شده برای استقرار و بررسی وضعیت و شروع خدمت اعزام شدند.

کره‌بندی بیان کرد: همکاران ما در قالب تیم‌های متعدد درمانی و خدماتی به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و نزدیک به ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران مستقر هستند.

وی گفت: اورژانس خوزستان تا پایان مراسم پیاده‌روی اربعین در ۲۰ شهریورماه در مناطق مشخص شده آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

کره‌بندی ادامه داد: طبق رسم دیرین مردم ولایتمدار خوزستان، آغاز پیاده‌روی مشایه اربعین حسینی از شهرهای خوزستان به صورت تجمع یکپارچه هیات‌ها و دسته‌های مذهبی از مبادی مختلف مصادف با روزهای ابتدایی ماه صفر است و امسال نیز مصادف با ۵ صفر (۳۱ مردادماه) است بنابراین اورژانس خوزستان به عنوان خادم زائران، ضمن آماده‌سازی و انجام مقدمات میزبانی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر مرزهای استان، با استقرار شبانه‌روزی تیم‌های بهداشتی و درمانی و ایستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله پایگاه‌های اورژانس و درمانگاه‌های موقت تیم‌های خدماتی امدادرسان آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

دکتر سید نادر نقیبی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به آغاز خدمت‌رسانی اورژانس در مرز شلمچه گفت: به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه آمبولانس و دو  دستگاه موتورلانس در مرز شلمچه مستقر شده‌اند.

 وی افزود: به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، از روز چهارشنبه هفت کانکس پایگاه موقت اورژانس ۱۱۵ و شش اتاق سرد نیز برای مقابله با گرمازدگی زائران در مسیر شلمچه مستقر شده‌اند.

نقیبی درباره تمهیدات اورژانس در مراسم اربعین، گفت: در این زمینه پوشش مناسب جاده‌ای در محور مواصلاتی انجام شده است؛ به طوری که از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه منطقه صفر مرزی با فاصله هر چند کیلومتر یک آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس از اول هفته آینده مستقر خواهد شد.

وی افزود: در مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه هفت پایگاه موقت اورژانس ۱۱۵ به صورت کانکس برای خدمات‌رسانی ۲۴ ساعته به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خواهیم داشت که از روز چهارشنبه (۲۵ مردادماه) مستقر و تجهیز شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۴۰ دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه خودروی مکانیک سیار، ۱۰دستگاه موتورلانس، دو فروند بالگرد در این ایام به زائران سید و سالار شهیدان خدمت خواهند کرد.

وی بیان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات درمانی به زوار اباعبدالله(ع) در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با هماهنگی سازمان اورژانس کشور، ۱۷۲ نفر نیرو از پرسنل اورژانس ۱۱۵ را در طول مسیر رفت و برگشت زائران به صورت شبانه‌روزی مستقر خواهد کرد.

نقیبی گفت: درمان سرپایی، بستری موقت و امکان اعزام به بیمارستان‌ها، خدمات قابل ارائه اورژانس به زائران مستقر در مرز شلمچه هستند.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: چذابه ، شلمچه
:
:
:
آخرین اخبار