تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۹۰۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتاق نخبگان برای حل مسایل خوزستان تشکیل می‌شود

مسئول جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: برای همفکری به نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، اتاق نخبگان در بخش های کشاورزی، اقتصادی، انرژی و فرهنگی تشکیل می‌شود.

کریم کریمی تبار در نشست هم افزایی منتخبان جبهه پایداری در مجلس دوازدهم اظهار کرد: جبهه پایداری جریانی مبتنی بر عدالت باوری،حق باوری و مردم باوری و ولایت باوری است.

وی ادامه داد: انتخابات در اندیشه جبهه پایداری حقیقی و منشا تجلی اراده مردم است که محصول مردم سالاری دینی است و به این دستاورد انقلاب افتخار می‌کنیم.

کریمی تبار ادامه داد: در انتخابات ۱۱ اسفند مردم حماسه آفریدند و تلاش های دشمن برای ناامید کردن مردم و کم رونق کردن انتخابات ناکام ماند.

مسئول جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در انتخابات تلاش کردیم جریان مومن و انقلابی مبتنی بر رای پاک و حلال رای بیاورند و تلاش جبهه بر رای سازی و اقناع فکری مردم برای حضور در پای صندوق رای بود.

وی گفت: باید تلاش کنیم این فضای سالم و مومنانه ادامه پیدا کند و نمایندگان خوزستان در فضای همدلی برای پیشرفت خوزستان همکاری کنند و جبهه آمادگی دارد در این زمینه همراهی کند.

کریمی تبار گفت: در انتخابات کسانی رای آوردند که باب میل مردم بودند و خاستگاه مردمی داشتند در صورتی که برخی هزینه های نجومی کرده و به اربابان قدرت و ثروت وعده داده بودند که از سوی مردم طرد شدند تا پدرخوانده ها ناکام بماندند.

وی بیان داشت: مقرر شد منتخبان جبهه به طور مستمر در شورای مرکزی جبهه هم افزایی داشته باشند و تیمی منتخب از اساتید دانشگاه و صنعت، رسانه، فرهنگ و حوزه علمیه به این نمایندگان همفکری کنند.

مسئول جبهه پایداری خوزستان در پایان گفت: استان ظرفیت های فکری و اقتصادی و کشاورزی بالای دارد که متاسفانه در این دولت از ظرفیت ها کامل استفاده نشده و جریان سازی مردمی شکل نگرفته که امیدواریم دولت در سالهای باقی مانده این ظرفیت‌ها را فعال سازد.

ظرفیت‌های کشاورزی و انرژی خوزستان باید در کمیسیون‌ها دیده شود

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی در نشست با جبهه پایداری گفت: استان در بخش انرژی و کشاورزی در تراز اول کشور است و باید در این سطح در مجلس موثر باشیم.

امیر حیات مقدم با تشکر از تلاش‌های مخلصانه جریان پایداری در استان گفت: مشارکت بالا تضمین جمهوریت است و از دوستان جبهه پایداری در ایجاد شور و هدایت فکری مردم متشکرم.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان، امیدیه و جولکی در نشست با جبهه پایداری تاکید کرد: باید تلاش کنیم مبتنی بر ظرفیت‌های خوزستان در کمیسیون ها و وزارتخانه ها موثر واقع شویم.

وی افزود: باید بتوانیم در کمیسیون انرژی و کشاورزی و وزارتخانه های جهادکشاورزی، نیرو و نفت موثر باشیم که مشکلات آب شرب و کشاورزی و سایر مشکلات استان برطرف شود.

حیات مقدم با بیان اینکه در بخش آزادراه ضعف جدی وجود دارد ادامه داد: بسیاری از اقدامات صورت گرفته مربوط به ادوار گذشته است و باید مصوبات توسعه آزادراه‌های استان دوباره احیا و پیگیر اختصاص منابع اعتباری لازم در این خصوص باشیم.

وی تاکید کرد: صنایع پتروشیمی و نفت باید بیش از پیش به تعهدات خود برای توسعه خوزستان عمل کنند و سطح فعلی قابل قبول نیست.

منتخب مجلس دوازدهم تأکید کرد: جریان مومن و انقلابی باید تقویت و حمایت شود و این موضوع نیز در دستور کار است.

موانع حضور سرمایه گذار را خوزستان باید برداشته شود

منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی‌ نیز در این نشست گفت: در بخش سرمایه گذاری ضعف داریم و سرمایه‌گذار به دلیل وجود چنین شرایطی، از حضور در استان طفره می رود که باید این چالش را رفع کنیم.

محمد امیر تصریح کرد: حضور و جریان جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان در انتخابات ۱۱ اسفند بسیار موثر بود و از شورای مرکزی جبهه که بی هیچ چشم داشتی تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در مجلس پیش رو باید تلاش کنیم از نیروهای ارزشی و انقلابی حمایت کنیم و جریان انقلاب را تقویت کنیم و این مستلزم داشتن تیم پشتیبان قوی علمی و دانشگاهی است.

منتخب مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی‌ تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما باید این باشد که به شکل منظم و مستمر و ماهانه جلسه برای سرمایه گذاران در استان تشکیل دهیم.

منتخب مجلس دوازدهم تاکید کرد: استان خوزستان با وجود منابع غنی، دچار محرومیت شده است که باید مناطق محروم و کمتر برخوردار مانند کارون را در زمینه زیرساخت‌ها توسعه دهیم.

انسجام بین نمایندگان خوزستان گره گشایی حل‌ مشکلات است

منتخب مردم شادگان در مجلس دوازده در بخشی از این نشست گفت: همفکری و همدلی در سطح نمایندگان استان ضروری است و باید وحدت و انسجام را حفظ و بر مشکلات غلبه کنیم.

هاشم خنفری پور منتخب مردم شادگان بیان داشت: باید براساس اصول و مبانی فکری انقلاب اسلامی در مجلس حضور داشته باشیم و زمینه رشد انقلاب را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: شادگان ظرفیت های زیادی دارد و مردم این خطه لیاقت بهترین ها را دارد و باید تلاش کنیم با همکاری سایر نمایندگان مشکلات را حل کنیم.
منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی همفکری و همدلی بین نمایندگان استان را ضروری دانست و بر حفظ وحدت و انسجام نمایندگان تاکید کرد.

خنفری پور خاطرنشان کرد: در بخش تالاب شادگان و ایجاد اشتغال نیاز به همفکری با کارآفرینان و دانشگاهیان داریم.

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر همچنین در این نشست یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی را طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری عنوان کرد و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس را پیگیری با قدرت اجرای کامل این طرح دانست.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نامزد مورد حمایت جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس گفت: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

برای حل مشکلات آبادان نیازمند برنامه توسعه هستیم

نامزد دور دوم مجلس شورای اسلامی از آبادان در جمع شورای مرکزی جبهه پایداری خوزستان گفت: آبادان دارای ۳ نماینده است که نشان از اهمیت این حوزه است و باید تلاش کنیم دور دوم جریان قوی برای حل مشکلات آبادان پای کار آید.

سید امیر موسوی جبیلی گفت: انتخابات مجلس در توسعه شهرها بسیار مهم است و هر چه پرشور و شعور باشد پیش‌برنده است.

نامزد منتخب جبهه پایداری در انتخابات دور دوم آبادان تصریح کرد: توسعه آبادان نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و دنبال اثرگذاری در سطح ملی و بین المللی و ارتباط با کشورها منطقه برای پیشرفت آبادان هستیم.

 

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار