تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۰۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت:
موانع طرح انتقال آب از سد کارون به منطقه منگشت در قالب بررسی‌های کارشناسی رفع می‌شود

 

منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار انجام شده با رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار قرار شد، موانع مربوط به طرح انتقال آب از سد کارون سه به منطقه منگشت (ایذه، باغملک، صیدون، دزپارت، قلعه تل و میداود) از طریق بررسی های کارشناسی در کمیسیون های مجلس رفع شود.

  فرشاد ابراهیم پور نورآبادی دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایداری آب شرب منطقه از مهمترین نیازهای مردم منطقه است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست با محمد باقر قالیباف رییس مجلس موضوع انتقال آب از سد کارون سه به منطقه منگشت مورد بررسی قرار گرفت گفت: در خصوص اجرایی نشدن طرح انتقال آب و علت عدم حل مشکلات این طرح در 2 دهه گذشته بحث های مفصلی انجام شد.

منتخب مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت تصریح کرد: تلاش می شود اجرای این طرح از طریق کمیسیون های مربوطه در مجلس و همچنین با همکاری وزارت نیرو و قرارگاه خاتم مجددا به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

ایراهیم پور نورآبادی با اشاره به اظهارات رییس جمهور در جمع مردم ایذه مبنی بر اینکه انتقال آب کارون سه، برای مردم ایذه، باغملک و رامهرمز تسریع خواهد شد ادامه داد: این طرح باید به عنوان یک ضرورت در اولویت دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به دستور آیت الله رئیسی و همچنین پیگیری هایی که از طریق مجلس انجام خواهد شد، موانع مربوط به این طرح برطرف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، انتقال آب از سد کارون سه موسوم به طرح فدک از ویژگی هایی همچون احداث ١٤ کیلومتر تونل یکپارچه و مستقیم بین سد کارون ٣ و شهرستان ایذه در منطقه شمال شرق استان خوزستان برخوردار است که به عنوان یکی از بزرگترین، مهمترین و موثرترین طرح‌های آبرسانی کشور در جهت تامین کامل آب منطقه محسوب می شود و مورد تاکید جدی منتخب مردم برای پیگیری می باشد.

:
:
:
آخرین اخبار