تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۰۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیران، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بیمارستان امام حسن(ع) دزفول اهدا کردند

 رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: مردم و خیران این شهرستان ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای کمک به بیماران نیازمند، تجهیز، توسعه و خرید دستگاه‌های جدید درمانی به بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) اهدا کردند.

محمدرضا اسماعیل چگنی  با تجلیل از همراهی و مساعدت خیران و مردم دزفول برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان بیان کرد: شب گذشته در آیین میلاد امام حسن مجتبی(ع) در این بیمارستان خیران نوع دوست این شهرستان ۶۶۰ میلیارد ریال به این بیمارستان اهدا کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ ساله انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول برای تجهیز و توسعه بیمارستان خیریه امام حسن(ع) این شهر افزود: تکمیل، تجهیز و راه انداری بخش‌های شیمی درمانی سرپایی، شیمی درمانی بستری، بخش رادیولوژی، درمانگاه، بخش پیوند مغز استخوان و طب تسکینی از جمله اقدام‌های انجام شده در این بیمارستان است.

رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول گفت: روند تجهیز این بیمارستان به پیشرفته ترین دستگاه‌های تشخیصی و درمانی با کمک خیران به صورت مستمر در حال انجام است که خرید و نصب ۲ دستگاه شتاب دهنده به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال و دستگاه سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلایس به مبلغ ۸۵ میلیارد ریال از جمله این دستگاه‌ها است.

وی افزود: ماموگرافی، سیستم IMRT،‌ سونوگرافی، دستگاه فوق پیشرفته پت اسکن و سی تی سیمولاتور، رادیوتراپی الکتا و همچنین دستگاه شتاب دهنده هالیسون مجهز به هوش مصنوعی به مبلغ ۸۸۰ میلیارد ریال از جمله تجهیزات خریداری شده برای این بیمارستان است.

اسماعیل چگنی همچنین با اشاره به برنامه های در دستور کار این بیمارستان اظهارکرد: تکمیل بیمارستان شامل درمانگاه، توموتراپی و تصویربردای،‌ دندانپزشکی،‌ آزمایشگاه،‌ داروخانه، بخش‌های بستری مردان، زنان و اطفال،‌ سه اتاق عمل و بخش‌های آی سی یو و سی سی یو از جمله اقدام‌های پیش روی این بیمارستان است.

وی ادامه داد: افتتاح بخش پیوند مغز استخوان، خرید وسایل آزمایشگاهی و دندانپرشکی، خرید وسایل اتاق عمل و تجهیزات بیمارستان،‌ خرید دستگاه براکی ترابی و دستگاه‌های ویژه درمان سرطان زنان و همچنین خرید دستگاه شتاب دهنده الکتا از دیگر اقدام های در دست اقدام ان بیمارستان است که تحقق آنها نیاز به استمرار و ارتقای همراهی خیران نوع دوست دارد.

رییس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) دزفول با اشاره به روند احداث خوابگاه برای همراهان بیماران بیان کرد: خوابگاه بیمار و همراه این بیمارستان در چهار طبقه با ۶۰ سوئیت هم اکنون دارای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تکمیل و بهره برداری از این واحدها می تواند بخشی از دغدغه خانواده بیماران را در پیگیری روند درمان بیماران برطرف کند.

 بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول، وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهرهای شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سال ۹۱ به همت مردم دزفول در این شهرستان شکل گرفت و با حمایت‌های مردمی پشتیبان و حامی بیماران مبتلا به سرطان است.

تمام خدمات ارایه شده در این بیمارستان از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، پت اسکن، آنژیوگرافی قلب،‌ ویزیت بیماران، آزمایشگاه و همچنین اسکان و غذای بیماران و همراه آنها در این بیمارستان به صورت رایگان است.

بیمارستان خیریه سرطانی امام حسین مجتبی(ع) در هشت طبقه و زیربنای ۹ هزار مترمربع ظرفیت ۱۰۵ تخت بیمارستانی دارد که هم اکنون سه طبقه از این بیمارستان همچنان به بهره برداری نرسیده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار