تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی بارندگی و افزایش رطوبت در خوزستان
 

   مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بارندگی، رعد و برق و افزایش رطوبت طی هفته جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.

 محمد سبزه زاری روز شنبه بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز شنبه، در مناطق مرتفع شرقی و شمالی، احتمال ابرناکی و رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق وجود دارد.

وی افزود: سامانه بارشی نه چندان فعالی از اواسط وقت فردا یکشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه ای به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: بارش در دیگر نقاط استان به صورت نقطه‌ای خواهد بود و بارش‌ها در روز سه شنبه در ارتفاعات استان ادامه خواهند داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز دوشنبه در مناطق جنوبی و ساحلی و تا حدودی مرکز استان افزایش رطوبت مورد انتظار است و از بعد از ظهر فردا تا اواخر روز دوشنبه نیز وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

وی اضافه کرد: شمال خلیج فارس نیز تا اواخر روز دوشنبه در برخی ساعات مواج خواهد بود.
سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته دزفول با ۳۸.۳ و ایذه با ۹.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۷.۶ و حداقل ۲۱.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار